نیاز به ۵۰ مدرسه در منطقه ۲۲ پایتخت

مدیر کل نوسازی مدارس تهران با اشاره به مشکل کمبود زمین با کاربری آموزشی در منطقه ۲۲ گفت: نیازمند ۵۰ مدرسه در این منطقه هستیم.

نیاز به ۵۰ مدرسه در منطقه ۲۲ پایتخت

علی شهری مدیر کل نوسازی مدارس تهران در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت تامین فضای آموزشی در منطقه ۲۲ پایتخت که با مشکل کمبود زمین با کاربری آموزشی مواجه است، اظهار کرد: طی جلسه‌ای که با شهرداری و کمیسیون عمران شورای شهر داشتیم مقرر شد شهرداری ۵ زمین با کاربری آموزشی در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد.

او ادامه داد: با توجه به ضرورتی که برای تامین فضای آموزشی در منطقه ۲۲ وجود دارد باید تا پایان سال ۹۸ وضعیت مالکیت زمین مشخص شود و به نتیجه برسد.

مدیر کل نوسازی مدارس تهران با اشاره به اینکه در منطقه ۲۲، ۵۰ فضای آموزشی نیاز است، گفت: این تعداد مدرسه در تمام مقاطع تحصیلی و با ۱۵ کلاس می‌تواند مشکل کمبود فضای آموزشی را به شرط آنکه هر کلاس سرانه دانش آموزی ۳۰ نفره داشته باشد را برطرف کند.

شهری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه علت کمبود زمین با کاربری آموزشی در منطقه ۲۲ چیست؟ اظهار کرد: در این منطقه به دلیل انبوه سازی بسیاری از زمین‌ها توسط شهردار‌های پیشین به فروش رفته بود و اکنون با مشکل کمبود زمین مواجه هستیم که برای رفع مشکل مقرر شده است تا اداره کل مسکن و شهرسازی تهران در صورت امکان زمین‌های دولتی را برای تامین فضای آموزشی منطقه ۲۲ در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد.


بیشتر بخوانید: تلاش برای تکمیل ۴۰ هزار کلاس نیمه کاره در مدارس/ تهران؛ محروم‌ترین فضا‌های آموزشی را دارد


او تاکید کرد: مشکل اصلی در تامین فضای آموزشی منطقه ۲۲ اجرایی نشدن قانون است که در این مورد بار‌ها در شورای آموزش و پرورش این موضوع مطرح شده است و باید مراجع ذی‌ربط در اجرای حکم همکاری کنند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *