دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی: بیش از همه ساحت علمی در آموزش و پرورش مورد توجه قرار گرفته است

بیش از همه ساحت علمی در آموزش و پرورش مورد توجه قرار گرفته است

حسین تاریخی گفت: در سند تحول بنیادین تربیت ۶ ساحتی مورد تاکید است اما ساز و کار در نظام ارزیابی آموزش و پرورش از جمله کنکور باعث می شود تنها ساحت علمی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین تاریخی دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در نشست صبح امروز خود که به مناسبت پاسداشت چهلمین سالگرد تاسیس نسل آفتاب برگزار شد، در ابتدا سخنان خود را با تسلیت شهادت سردار قاسم سلیمانی و همچنین تسلیت به خاطر رخ دادن حوادث در کرمان و سقوط هواپیمای اوکرایی و جان باختن شماری از هم وطنان آغاز کرد.

وی در ادامه بیان کرد: سابقه فعالیت انجمن های اسلامی به دهه ۴۰ باز می گردد که قشر دانش آموزی از همان زمان فعال در مبارزات انقلابی بود. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در سال ۵۸ تصمیم گرفته می شود فعایت انجمن های اسلامی در قالب اتحادیه صورت بگیرد. یکی از توفیقات این اتحادیه این بوده که اتصال مستقیم با ولایت فقیه دارد. ما تنها تشکل غیردولتی هستیم که از طرف ولی فقیه نماینده ای در تشکل خود داریم.

تاریخی بیان کرد: خواستگاه شکل گیری اتحادیه در مدرسه و توسط دانش آموزان است و عمده رئسای این تشکل دانش آموزان پایه یازدهم هستند.

وی همچنین با اشاره به اینکه ۱۶ هزار شهید دانش آموز عضو اتحادیه را شناسایی کردیم که در دوره انقلاب و دفاع مقدس به شهادت رسیدند از بیان سیره این شهدا طی برنامه هایی به دانش آموزان خبر داد.

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزلن گفت: تلاش کردیم به عنوان یک مجموعه در کنار آموزش و پرورش و بازوی همراه تعلیم و تربیت باشیم و گاه نقدها و مطالبات جدی به آموزش و پرورش داشتیم. توقع ما نیز این است که آموزش و پرورش هم به تشکل ها نگاه رقابتی نداشته باشد و نگاهش حمایتی باشد.

وی ادامه داد: ما تشکیلاتمان در ۳۱۸ شهرستان کشوری و توسط ۳۵۰ نفر اداره می شود و بسیار حیطه سازمانی چابکی داریم.

تاریخی بیان کرد: یکی از افتخارات ما سند تحول بنیادین است و در آن سند تربیت ۶ ساحتی مورد تاکید است اما ساز و کار در نظام ارزیابی آموزش و پرورش از جمله کنکور پیش بینی شده که تنها ساحت علمی و فناوری مورد اجرا قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *