ارسال شیوه نامه برنامه ملی شهاب به استان‌ها

با ابلاغ وزیر آموزش و پرورش، شیوه نامه برنامه ملی شهاب به استان‌ها ارسال شد.

به گزارش ایسنا، شیوه‌نامه برنامه ملی شناسایی و هدایت استعدادهای برتر ۲۱ دی‌ماه ۱۳۹۸ با امضای وزیر آموزش و پرورش به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ارسال شد.

برنامه ملی شهاب از تأکیدات مقام معظم رهبری و در راستای اسناد بالادستی کشور و با در نظر گرفتن سیاست تلفیقی و همگانی در شناسایی و پرورش استعدادها و مستند به اسناد قانونی از جمله راهکار(۱‌-۲-۱) سند راهبردی کشور در امور نخبگان، مبنی بر استقرار نظام شناسایی و هدایت استعدادهای برتر با روش‌های مربی محور مرحله‌ای و نامحسوس با تاکید همزمان بر سه وجه آموزشی، تربیتی و پژوهشی و نیز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از سال ۱۳۹۳ تا کنون در حال اجرا می باشد و در سال تحصیلی جاری تمامی مناطق آموزشی و پرورشی کشور تحت پوشش این برنامه ملی قرار گرفته اند.

به گزارش اطلاع رسانی و رابط عمومی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان،در این شیوه نامه تاکید شده است:
«به منظور شناسایی، تربیت و هدایت استعدادهای برتر و ایجاد زمینه مناسب برای رشد و بالندگی آنان شیوه نامه اجرایی برنامه ملی شناسایی و هدایت استعدادهای برتر(شهاب) جهت اجرا در سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ در مناطق آموزشی و پرورشی و پایه‌های تحصیلی تعیین شده ابلاغ می‌شود .
لذا مقتضی است موضوع در دستور کار ادارات کل آموزش و پرورش استان ها و ادارات شهرستان ها، نواحی و مناطق قرار گرفته و تصمیمات لازم برای اجرا و ارتقای کیفیت این برنامه ملی، اتخاذ و عملیاتی شود.
امید است تا با همت و تلاش مسئولانه، همه جانبه و کارشناسی، توان و تجارب مدیریتی، همکاری و هم افزایی تمامی معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان، به ویژه معاونت آموزش ابتدایی و دیگر عوامل موثر در راهبری و اجرای برنامه ملی شهاب، زمینه های ارتقای کیفیت اجرا و تحقق اهداف مورد نظر این برنامه فراهم آید».

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *