تبلیغات سنگین رتبه بندی معلمان برای چیست ؟

تبلیغات سنگین رتبه بندی معلمان برای چیست؟
   
اگر تنها یک رقیب شانه به شانه دوغ، شیر و ماءالشعیر عالیس در صدا و سیما به طور مرتب پخش شود و چه بسا از عالیس هم سبقت گرفته باشد، موضوع رتبه بندی معلمان است.
 
گویا وزیر آموزش و پرورش و دولتی ها در زمینه ارتقای منزلت و معیشت فرهنگیان کشور هیچ حرف، طرح و برنامه ای ندارند و باز رجوع کرده اند به طرح های قبلی و آن هم به کرات و در هر مجلس و محفلی از رتبه بندی سخن می رانند.
 
جای تعجب است دولتی که طرح افزایش قیمت بنزین که کل کشور را تحت تأثیر قرار داد را یک شبه اجرا کرد و این همه روی آن مانور نداد اما به جماعت فرهنگی که رسید چنان تبلیغ کرد که مردم فکر می کنند قرار است با این طرح دنیای معلمان بهشت شود!!!  
در کنار صداوسیما، خبرگزاری ها و سایت های خبری هم مرتب به انتشار اخباری با موضوع «رتبه بندی معلمان» می پردازند و این موضوع تا آنجا پیش رفته است که جستجگوی این کلیدواژه ها در گوگل پانزده میلیون نتیجه را در بر داشته است.  
در شوخی های همکاران فرهنگی در فضای مجازی این آرزو مرتب دیده می شود:
«کاش طرح رتبه بندی هم مثل بنزین، یک شبه اجرایی می شد و این همه سر و صدا نداشت.
اصلا به حاجی میرزایی و الهیار هم اطلاع نمیدادن، خودشون یهو جمعه صبح می فهمیدن »  
جای سوال است که اینهمه تبلیغات سنگین رتبه بندی معلمان برای چیست؟
آیا غیر از این است که اگر یک معلم از سختی زندگی و مشکلات معیشتی دم زد و خواستار بهبود وضعیت شد، مردم آن معلم را به زیاده خواهی و ناشکری متهم کنند؟  
در شرایطی که مرتب بر هزینه های زندگی افزوده می شود، افزایش دریافتی 200 تا 700 هزار تومان آیا می تواند کاهش قدرت خریدی که فقط در چندماه اخیر بر معلمان (مثل دیگر اقشار مردم) تحمیل شده را جبران کند؟
  کاسب، راننده و… با افزایش هزینه های زندگی هزینه های خدمات خود را افزایش می دهند اما جماعت حقوق بگیر چکار می توانند بکنند؟
آیا این افزایش موجب بی نیازی معلمان از حساب دفتری می شود؟  
چرا افزایش دریافتی های نمایندگان مجلس و رفاهیات آنان و پرسنل شرکت نفت و… به این شکل رسانه ای نمی شود؟  
بهتر است رسانه های جمعی و مجازی به همان تبلیغ دوغ و ماءالشعیر و… بپردازند و دست از سر معلمان بردارند. زارعی فرهنگی پیشکوت از خراسان رضوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *