در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛ آخرین نسخه روانشناسان برای درمان اختلالات یادگیری/ نوروفیدبک چه کارکردی برای بیش فعالان دارد؟

مشاور خانواده گفت: روش درمانی نورو فیدبک، زمان یک ساله درمان بیش فعالی را به ۶ ماه و در عوارض درمان دارویی بودن را کاهش می‌دهد.

جدیدترین روش درمان اختلالات یادگیری در دانش اموزان

نسیم طاهری کارشناس علوم تربیتی و مشاور خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه با پیشرفت علم و تکنولوژی، برای درمان اختلالات یادگیری کودکان و نوجوانان روش‌های جدیدی به کار گرفته می‌شود، اظهار کرد: روش درمانی نورو فیدبک یکی از جدیدترین و کاریردی‌ترین روش‌های نوظهور درمان انواع اختلالات از جمله یادگیری یا حتی افسردگی است.

وی با اشاره به اینکه نوروفیدبک به معنی آموزش دادن مغز توسط خود مغز است، ادامه داد: مغز با بازخورد‌هایی که از بدن و محیط اطراف خود می‌گیرد، به کنترل و تنظیم کارکرد‌های مختلف جسمی و روانی و تعامل با محیط می‌پردازد.

وی افزود: دستگاه نوروفیدبک نیز با دریافت و ارزشیابی امواج مغزی به مغز کمک می‌کند تا فعالیت‌ها و کارکرد خود را به شکلی مطلوب تنظیم کند.

طاهری با اشاره به اینکه یکی اختلالات شایع در بین دانش‌آموزان عدم توجه به دروس و بیش‌فعالی است، گفت: با استفاده از دستگاه نورو فیدبک می‌توان زمان درمان این اختالالات را کوتاه کرد.


بیشتر بخوانید :شیوع بالای اختلالات بیش‌فعالی و نقص توجه در کودکان


وی در ادامه گفت: روش درمانی نورو فیدبک، روش مکملی در سایر روش‌های درمان مانند روان درمانی و دارو است که با ترکیب شدن با این روش‌ها، زمان یک ساله درمان بیش‌فعالی را به ۶ ماه کاهش می‌دهد و فرد کمتر در معرض عوارض درمان دارویی قرار می‌گیرد.

مشاور خانواده افزود: متناسب با نوع بیماری و شدت اختلال، استفاده از دستگاه نورو فیدبک بین ۳۰ تا ۴۵ جلسه زمان می‌برد.

وی با بیان اینکه تا چند سال پیش این دستگاه‌ها همگی از کشور کانادا وارد کشور ما می‌شدند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر دستگاه نورو فیدبک بومی‌سازی شده است و با قیمتی بسیار پایین‌تر از نمونه خارجی در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

طاهری با اشاره مدرن بودن روش درمانی نوروفیدبک، در پایان خاطرنشان کرد: هزینه آن در هرجلسه درمانی به طور میانگین 120 تومان است که نسبت به روش‌های درمانی دیگر کاملاً به صرفه خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *