دولت لهستان “آموزش جنسی کودکان” را جرم تلقی می‌کند

مسئولان لهستانی آموزش جنسی به کودکان را «جنسیت‌زده‌شدن» قلمداد می‌‌کنند؛ به همین منظور لایحه‌ای توسط دولت پیشنهاد شده که خواهان جلوگیری از “آموزش جنسی کودکان” در مدارس این کشور است.

دولت لهستان، "آموزش جنسی کودکان" را جرم تلقی می‌کند

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ چندی است که مسئله “آموزش جنسی کودکان” در کشورهای جهان جزو مباحث پررونق به‌حساب می‌آید؛ سؤال اصلی بسیاری از کشورها این است که آیا “آموزش جنسی” به کودکان در جهت آگاهی مناسب آنان است و یا آثار سوء و منفی بر ذهن و رفتار آنها دارد!

 بسیاری از کشورها نسبت به این مسئله حساسیت‌هایی داشته و سعی می‌کنند به آن از مجرای قانونی و آگاهانه بپردازند؛ این کشورها بیان می‌کنند “آموزش جنسی کودکان” اثرات مخربی بر آنها می‌گذارد و آینده کودکان و نوجوانان را در خطر قرار می‌دهد.

یکی از این کشورها، “لهستان” است که حساسیت بسیاری بر این مسئله دارد؛ مسئولان این کشور می‌گویند آموزش جنسی به کودکان منجر به «جنسیت‌زده شدن» آنها می‌شود و آثار سوئی بر آینده‌شان دارد؛ به همین منظور لایحه‌ای توسط دولت در پارلمان لهستان پیشنهاد شده است که خواهان جلوگیری از “آموزش جنسی کودکان” در مدارس این کشور است.

پایگاه خبری “euronews” در گزارشی می‌نویسد؛ این لایحه که توسط دولت لهستان به پارلمان پیشنهاد شد، این آموزش را معادل «ترویج فعالیت جنسی زیر سن قانونی» در نظر می‌گیرد؛ بر اساس این لایحه، آموزش جنسی در مدارس لهستان معادل “پدوفیلی” در نظر گرفته می‌شود.

پدوفیل‌ها افرادی هستند که به فعالیت جنسی با کودکان تمایل دارند.

قانونگذاران در پی آن هستند تا آموزش جنسی برای دانش‌آموزان را به‌عنوان ترویج فعالیت‌های جنسی زیر سن قانونی، اقدامی مجرمانه در نظر بگیرند.

این لایحه که با عنوان «پدوفیلی را متوقف کنید» شناخته می‌شود هدفش این است که مربیانی که آموزش‌های جنسی را به دانش‌آموزان ارائه می‌کنند به زندان بفرستد؛  معلمانی که به آموزش به دانش‌آموزان بپردازند با مجازاتی تا حداکثر 5 سال مواجه خواهند شد.

حزب حاکم محافظه‌کار لهستان آموزش جنسی برای دانش‌آموزان را محکوم و ادعا کرده این اقدام تلاش برای «جنسیت‌زده کردن کودکان» است.

“مارسین اوسیپیا”، از نمایندگان پارلمان حزب حاکم لهستان می‌گوید که چیز بدی در این قانون وجود ندارد و تنها می‌خواهد تشویق جوانان زیر 15 سال به داشتن رابطه جنسی و فعالیت جنسی را ممنوع کند.

مدرسه ,

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *