نویدادهم در گفتگو با «دانشجو» مطرح کرد: جبران عقب افتادگی دانش آموزان برای تعطیلی آلودگی هوا / تعطیلات تابستانی کم و جای آن روز‌های اضطرار تعطیل شود

مدیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: مسسوولان استانی می توانند با برگزاری کلاس های جبرانی مباحث درسی که قرار بود این چند روز تدریس کنند را به دانش آموزان ارائه دهند.

مهدی نوید ادهم مدیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، درخصوص تعطیلی های مدارس در آلودگی هوا گفت: مسولان استانی وظیفه دارند در مورد تعطیل کردن مدارس در شرایط اضطرار و اقتضای شرایط استانی تصمیم بگیرند و پیشنهاد ما به آنان این است که برای جبران این تعطیلی ها چاره اندیشی کنند.

وی با بیان اینکه حتما این عقب افتادگی دانش آموزان جبران خواهد شد ادامه داد: مسسوولان استانی می توانند با برگزاری کلاس های جبرانی مباحث درسی که قرار بود این چند روز تدریس کنند را به دانش آموزان ارائه دهند اما تقویم آموزشی آموزش و پرورش تغییر نخواهد کرد.

نوید ادهم درباره فراموشی موضعات درسی در مقطع ابتدایی و دبستان عنوان کرد: این تعطیلات یک روز دوروز باعث رفاموشی مباحث درسی دانش آموزان ابتدایی نخواهد شد و جای نگرانی نیست اما باید نگران طولانی بودن تعطیلات تابستان باشیم.

مدیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اضافه کرد: آموزش و پرورش موافق و آماده است تعطیلات تابستانی را کم کند و به ازای آن تعطیلات زمستانی داشته باشیم، ما پیشنهاد دادیم تعطیلات زمستانی به طور ثابت به مدت 2هفته باشد یا به طور  شناور برگزار شود برای همچنین زمانی باشد که خانواده ها هم نگران درس و آموزش دانش آموزان خود نباشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *