حضور ۱۳ میلیون زائر و ۳۰۰۰ خادم در آستان حضرت عبدالعظیم(ع)

معاون فرهنگی و امور زائران آستان حضرت عبدالعظیم(ع) از حضور سالانه ۱۳ میلیون زائر از اقصی نقاط جهان در این آستان خبر داد و گفت: ۳۰۰۰ خادم افتخاری به این زائران ارائه خدمت می‌کنند.

به گزارش ایکنا؛ عباس سلیمی، معاون فرهنگی و امور زائران آستان حضرت عبدالعظیم(ع) در گفت‌وگو با ایکنا تعداد زائران را طی یک سال در آستان حضرت عبدالعظیم ۱۳ میلیون نفر اعلام کرد و گفت: حدود یک‌دهم این جمعیت را زائران سایر کشورها تشکیل می‌دهند.

وی از حضور زائرانی از کشورهای عراق، کویت، بحرین، پاکستان، افغانستان و زائران کشورهای اروپایی، آمریکایی و خاور دور در آستان حضرت عبدالعظیم(ع) خبر داد و تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام شده در آستان، این زائران پذیرش و راهنمایی‌های لازم به آنها صورت می‌گیرد و با حضور مترجمان آستان توضیحات لازم در خصوص حضرت عبدالعظیم(ع) به این میهمانان داده می‌شود.  

سلیمی از لزوم راه‌اندازی بخش مستقل زائران خارجی و تقویت روابط بین‌المللی سخن گفت و افزود: با راه‌اندازی این بخش می‌توانیم از ظرفیت زائران خارجی برای معرفی شخصیت والای حضرت عبدالعظیم(ع) استفاده بیشتری کنیم.

وی ابراز کرد: سه هزار خادم افتخاری در آستان حضرت عبدالعظیم(ع) فعالیت می‌کنند. در میان این خادمان اساتید دانشگاه و مترجمان توانمندی حضور دارند. حضور زائران خارجی از کشورهای اروپایی و آمریکایی معمولاً با هماهنگی سفارتخانه‌های کشورهای مطبوع آن‌ها صورت می‌گیرد و وقتی میهمانان می‌آیند از حضور خادمان افتخاری مترجم برای ارائه توضیحات لازم استفاده می‌کنیم.

سلیمی گفت: دوره‌های آموزشی نیز برای سایر خادمان آستان برگزار می‌شود و به آن‌ها حدود ۱۰۰ اصطلاح و جمله کاربردی برای برقراری ارتباط حداقلی و راهنمایی اماکن مورد نیاز آموزش داده می‌شود تا وظیفه راهنمایی خود را در قبال زائران سایر کشورها انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *