آغاز نهضت بریل‌آموزی از ۱۲ آذر

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از آغاز نهضت بریل‌آموزی از ۱۲ آذر خبر داد.

آغاز نهضت بریل‌آموزی از ۱۲ آذر

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست خبری اظهار کرد: روز جهانی معلولان، مناسک گذار است و دو پیام دارد اول اینکه رویدادها و افراد گرامی داشته شوند و دوم، ارزش‌های نهفته در آن توجه شود.

وی با بیان ۱۵۲ هزار دانش‌آموز تحت پوشش آموزش و پرورش استثنایی هستند، ادامه داد: نگاه سازمان آموزش و پرورش استثنایی به معلولان رویکرد جامعه‌محور و توانمندساز و دارایی محور است.

حسینی به ۸ نگاه در سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: نگاه اول، نگاه اول فراگیرسازی را در این سازمان پیش می‌رویم و هر چقدر از ایزوله کردن به سمت تلفیق و فراگیرسازی برویم.

وی اضافه کرد: ۸۰ هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه در ۱۶۰۰ مدرسه ویژه درس می‌خوانند و ۷۱ هزار دانش‌آموز بانیازهای ویژه در ۱۲ هزار مدرسه پذیرا با رویکرد تلفیقی تحصیل می‌کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: سند جامع تشخیص و آموزش پیشگیری دانش‌آموزان دارای اختلالات هیجانی و رفتاری  تا ۳۰ دی تدوین می‌شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ادامه داد: نگاه دوم، مناسب‌سازی است که شامل فضا و تجهیزات و محتوای درسی، دانش‌آموزان، خانواده‌ها و دستگاه‌های مرتبط با آنهاست.

وی با بیان اینکه در ۱۴ استان مدرسه اوتیسم نداریم، افزود: ۴۶ مدرسه اوتیسم و ۲۰۰ کلاس ضمیمه اوتیسم داریم.

حسینی ادامه داد: در ۱۵ استان با همکاری یونیسف قرار است یک مدرسه پذیرا را در زمینه اوتیسم مناسب‌سازی کنیم و همچنین قرار است استان‌ها سند کمی و کیفی اوتیسم را تنظیم کنند.

وی با بیان اینکه ۸۲ کلاس کانکسی داریم که ۶۲۰ دانش‌آموز در آن درس می‌خوانند و حدود ۱۰۵ پروژه در دست احداث داریم ضمن اینکه در ۱۵ استان سالن ورزشی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه نداریم.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ۲۱۰ مدرسه استثنایی برای رسیدن به استانداردها کمبود داریم که خیرین تعهد کردند این مدارس ساخته شود و خشت‌گذاری این مدارس به زودی طی روزهای آینده آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: آموزش‌های منزل‌محور، بیمارستان محور و مؤسسه محور نیز در برنامه داریم و برای هر دانش‌آموز ۶.۵ میلیون تومان پیش‌بینی کردیم که ۲۱ دانش‌آموز در منزل اکنون در حال آموزش هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *