چاپ کُند کتابهای درسی سال آینده به علت محدودیت کاغذ

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه در حال حاضر هر دو شرکت چاپ و نشر و افست در حال تولید کتاب‌های درسی سال آینده هستند اما شاید برخلاف سال‌های گذشته سه شیفته کار نکنند زیرا با محدودیت کاغذ روبروییم گفت: بیش از ۱۰۰۰ عنوان کتاب مرحله به مرحله چاپ می‌شود تا در ابتدای سال تحصیلی آتی به موقع به دست دانش آموزان برسد.

محمد مهدی کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای تامین کاغذ مورد نیاز کتب درسی سال آینده اظهار کرد: فرایند تولید و چاپ کتب درسی یک سال آینده، معمولا از ابتدای هر سال تحصیلی و حتی از شهریور ماه آغاز می‌شود.

وی افزود: تولید کتب درسی فرایندهای بسیاری دارد؛ اقدامات لازم برای چاپ کتب درسی سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ نیز از ابتدای سال تحصیلی جاری شروع شده، ولی مشکل اصلی ما تامین کاغذ است.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی  با بیان اینکه مجوزهایی از کارگروه اقتصادی دولت گرفتیم و در حال پیگیری برای تخصیص ارز دولتی و تامین کاغذ مورد نیاز شرکت‌های افست و چاپ و نشر هستیم گفت: بخشی از کاغذ مورد نیاز ما نیز از منابع و تولیدات داخلی تامین می‌شود، اما شرکت مربوطه به دلیل مشکلاتی نتوانست تعهداتشان را کامل انجام دهد اما در تلاشیم این شرکت به تعهدات قبلی خود عمل و قرارداد جدید را منعقد کنیم تا برای سال آینده مشکلی در تولید و توزیع کتب درسی نداشته باشیم.

کاظمی ادامه داد: در حال حاضر هر دو شرکت چاپ و نشر و افست در حال تولید کتاب‌های درسی سال آینده هستند اما شاید برخلاف سال‌های گذشته سه شیفته کار نکنند زیرا با محدودیت کاغذ روبروییم. بیش از ۱۰۰۰ عنوان کتاب مرحله به مرحله چاپ می‌شود تا در ابتدای سال تحصیلی آتی به موقع به دست دانش آموزان برسد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *