دانش آموزان شیروانی نه گفتن به ظروف یکبار مصرف را آموختند

مسؤولان یک دبستان دخترانه در شیروان برای هدیه روز دانش آموز و با هدف نه گفتن به ظروف یکبار مصرف، تعدادی ظروف غذا و بطری آب دائمی را به دانش آموزان این مدرسه هدیه کردند.

دانش آموزان شیروانی نه گفتن به ظروف یکبار مصرف را آموختند
  • گروه محیط زیست خبرگزاری فارس، حفظ محیط زیست و طبیعت می‌تواند یکی از دغدغه‌های مهم در جوامع امروزی باشد. گروه‌های داوطلبانه و محیط زیستی که به خوبی این دغدغه‌ها را حس کرده‌اند، تلاش می‌کنند با برگزاری برنامه‌های مختلف زیست محیطی و همچنین آموزش‌های لازم در سطوح مختلف جامعه،  علاوه بر فرهنگسازی، ارزش بیش از حد این موضوع را به مردم منتقل کرده تا با همکاری یکدیگر در حفظ و نگهداری آن کوشا باشند. و ما نیز تلاش می‌کنیم در قرار سبز هفتگی خود با انتشار فعالیت‌های آنها حمایت لازم را از این گروه‌های داوطلبانه و مردمی به عمل آوریم.

*دویست و دهمین فعالیت تشکل پاکسازان طبیعت فارس برگزار شد

هماهنگی با طبیعت آرمان کسانی است که در اندیشه‌ زمین پاک و محیط زیست سالم هستند.

دویست و دهمین برنامه تشکل پاکسازان طبیعت فارس، که با محوریت فرهنگسازی و پاکسازی در نقاط مختلف استان فارس و به همت اعضا فعال و پرتلاش گروه صورت میگیرد، در هوای دل انگیز پاییزی این هفته و در دو مرحله به پاکسازی روستای تاریخی قلات و شب شتری اختصاص داشت.

* برگزاری کلاس‌های آموزش محیط زیستی در مدارس لامرد

به مناسبت گرامی داشت هفته دانش آموز، تشکل زیست محیطی سبز گستران پاقلات با هماهنگی شورا، دهیاری و مدیریت مدرسه روستای ابکنه به برگزاری کلاسهای آموزشی در مدارس این منطقه پرداخت. استفاده دانش آموزان از وسایل و ظرف تمام مصرف، نه به کیسه های پلاستیکی و ظروف یک بار مصرف، و احترام و حفاظت از حیات وحش منطقه از موارد مهم این کارگاه در لامرد استان فارس بود که با استقبال گرم اهالی منطقه روبه رو شد.

* آموزش حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست در سروستان

به مناسبت گرامیداشت هفته دانش آموز و با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه، فرمانده بسیج خواهران، انجمن عاشقان طبیعت سروستان و انجمن محیط زیست و بقا و سلامت این شهرستان، برنامه آموزش حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست، احترام به طبیعت و همچنین توزیع کیسه لقمه بین دانش آموزان مدرسه تمدن سازان در استان بوشهر انجام گرفت.

* کاشت نهال و پاکسازی در دلوار استان بوشهر

پس از دیدار صمیمانه اعضای انجمن دوستداران طبیعت سعدآباد با اعضای انجمن تور کلیک بوشهر، اعضای این دو انجمن محیط زیستی مشارکت در کاشت نهال و بذر و پاکسازی در برنامه درختکاری و پاکسازی انجمن تور کلیک بوشهر در منطقه دلوار استان بوشهر انجام گرفت.

*‌جمع‌آوری فیلتر سیگار و پسماند‌های غیر بازیافتی در اصفهان

در یک قرار سبز دیگر در استان اصفهان توسط مجمع فعالان محیط زیست اصفهان حاشیه زاینده رود، حد فاصل سی و سه پل تا پل فلزی از فیلتر سیگار و پسماند های غیر بازیافتی پاکسازی شد. به امید روزی که دیگر نیازی به این قرار های سبز در کشورمان نباشیم و دغدغه  محیط زیست‌ برای آیندگان  خود نداشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *