شناسایی۱۳۹۵ شهید دانش آموز در خراسان رضوی

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد خراسان رضوی گفت: به پاسداشت فداکاری شهدای دانش آموز، معابر مشهد به نام این شهدا نام گذاری خواهد شد.

به گزارش ایسنا،‌ جواد حامدزاده با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز توضیح داد: در هشت سال جنگ تحمیلی، ۳۶ هزار شهید دانش آموز لباس رزم پوشیده و با تقدیم جان خویش از آرمان‌های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع کردند.


معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امورایثارگران خراسان رضوی افزود: از میان این ۳۶ هزار شهید دانش آموز ۱۳۹۵ شهید متعلق به استان خراسان رضوی است که  تقدیم ۴۰۰ شهید دانش آموز افتخار شهر مشهد مقدس است. در راستای زنده نگهداشتن یادوخاطره شهدا، از میان این ۴۰۰ شهید مشهدی، نام ۱۵۰شهید در معابر و کوچهها نامگذاری شده است و مابقی نامگذاری‌ها به مناسبت ۱۳ آبان در مشهد مقدس  آغاز شده است.


حامدزاده تأکید کرد: این مسئله نباید فراموش شود که شهدا و ایثارگران خراسان رضوی دورترین فاصله را با جبهه‌های نبرد داشتند و بیش از ۱۷هزارو ۲۲۶ شهید، ۴۹هزارو ۲۸۶ جانباز و سه هزارو ۳۹۰ آزاده به مقام ایثارگری رسیدند. در مشهد و سایر شهرستان‌های خراسان رضوی الویت نام گذاری معابر، کوچه‌ها، میادین، بلوارها، مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی و سالن‌های اجتماعات به نام شهدا صورت می گیرد.
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *