پایان کار هیئت انتخاب فیلم‌های ایرانی

اعضای هیئت انتخاب فیلم‌های ایرانی چهل و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در هفته سوم مهرماه به کار بررسی آثار ارسالی به دبیرخانه پایان داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم رشد، دکتر میترا دانشور (عضو هیئت علمی و مؤلف کتاب‌های درسی)، بیتا منصوری (تهیه‌کننده سینمای کودک و نوجوان)، دکتر جواد حاتمی (مستندساز، محقق و عضو هیئت علمی دانشگاه)، دکتر محمدعلی صفورا (نویسنده و کارگردان پویانمایی و عضو هیئت علمی دانشگاه)، کاوه سجادی حسینی (نویسنده و کارگردان سینما)، منصور غلامی (نویسنده و کارگردان، مسئول کمیته انتخاب فیلم‌های جشنواره)، بابک نکویی (نویسنده و کارگردان پویانمایی)، حسن نقاشی (نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینمای مستند) و روح‌اله مالمیر (مدیر تولید فیلم‌های علمی ـ آموزشی و تربیتی در معاونت فناوری آموزشی)، 9 عضو هیئت انتخاب چهل و نهمین جشنواره فیلم رشد هستند که آثار ایرانی رسیده به دبیرخانه را انتخاب کردند.

این هیئت، انتخاب‌های خود را از بین بیش از 1100 فیلم ایرانی کوتاه و بلند، داستانی و مستند، پویانمایی و آموزشی و همچنین فیلم‌های تولید شده توسط دانش‌آموزان و معلمان فیلم‌ساز انجام داده‌اند.

از جمله ملاک‌های هیئت انتخاب در ارزیابی این آثار که اولین مرحله از ارزیابی آثار است، توجه به جنبه‌های زیباشناسی فیلمی، کاربردی بودن و تأثیرگذاری در فرایند تعلیم و تربیت، گسترش ارزش‌های دینی و اخلاقی، پژوهش بنیاد بودن و صحت علمی آثار، و نیز برخورداری از جذابیت و سرگرمی را می‌توان برشمرد.

لازم به ذکر است با کارگردان‌هایی که آثارشان به بخش مسابقه راه یافته است از طرف دبیرخانه جشنواره فیلم رشد تماس و به آن‌ها اطلاع رسانی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *