از زمان آغاز انتخابات «شهردار مدرسه» تا چرایی اجرای آن

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه طرح شهردار مدرسه در راستای فرهنگ بومی کشور اجرا می‌شود گفت: یکی از مشکلات ما نبود زمینه کارهای مشارکتی است. معتقدیم هر آنچه که در مدارس آموزش داده شود تاثیرگذار است.

عبدالرضا فولادوند در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اجرای طرح «شهردار مدرسه» گفت: فعالیت‌های اجتماعی اکتسابی است و باید تلاش شود تا در مدارس توسعه و تقویت شود.

وی افزود: بسیاری از فعالیت‌ها را باید به دانش‌آموز آموزش دهیم. افزایش سطح مشارکت و آموزش‌های شهروندی از جمله برنامه‌هایی است که در طرح شهردار مدرسه دنبال می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه معتقدم شهرداری هرچقدر بتواند در مدارس هزینه کند نتیجه آن را در سطح خیابان‌های تهران مشاهده خواهد کرد گفت: توجه به سبک زندگی و تلاش برای بهبود آن، یکی از مهمترین برنامه‌های ما است. آموزش قوانین شهری و خدمات نیز در برنامه آموزش و پرورش وجود دارد.

فولادوند اضافه کرد: چندین سال است که شهردار مدرسه را در مدارس اجرا می‌کنیم و معتقدیم هر آنچه که در مدارس آموزش داده شود تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما نبود زمینه کارهای مشارکتی است گفت: شهردار مدرسه هم یک کار مشارکتی است. اولیای ما در بحث شهردار مدرسه توجیه نیستند و می گویند بچه‌های ما را به کار می‌گیرند؛ در حالی که در کشوری مانند ژاپن آموزش تطبیقی است و شاهدیم دانش آموزان چقدر در بحث نظافت مدرسه، فعال هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: طرح شهردار مدرسه در راستای فرهنگ بومی کشور اجرا می‌شود.

به گزارش ایسنا، قرار است این طرح در مناطق ۲۲ گانه و در مقطع متوسطه اول اجرا شود. در هر منطقه، ۲۰ مدرسه مشمول اجرای این طرح هستند و در مجموع این طرح در ۴۴۰ مدرسه اجرایی می‌شود. فرآیند ثبت نام و تبلیغات آغاز شده است و روز دوشنبه ۲۰ آبان ماه انتخابات بیست و یکمین دوره طرح شهردار مدرسه به صورت همزمان در ۴۴۰ مدرسه برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *