طرح «حذف انحصار آموزش زبان انگلیسی در مدارس» ابهاماتی دارد

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس درباره حذف انحصار آموزش زبان انگلیسی در مدارس، گفت: این طرح ابهاماتی دارد و باید بررسی کارشناسی انجام شود.

طرح «حذف انحصار آموزش زبان انگلیسی در مدارس» ابهاماتی دارد
  • سیده فاطمه ذوالقدر سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس درباره حذف انحصار آموزش زبان انگلیسی در مدارس، اظهار کرد: معتقدم این طرح این غیرکارشناسی است و مغایر با قانون اساسی مبنی بر آموزش و پرورش رایگان است.

وی ادامه داد: اگر حتی آموزش زبان انگلیسی در مدارس، کامل ارائه نمی‌شد اما به هر حال دانش‌آموزان، آموزش اولیه زبان انگلیسی را در مدارس یاد می‌گرفتند و هر فردی دوست داشت، زبان انگلیس خود را در کلاس‌های آموزش‌های زبان خارجه در بیرون از مدرسه تقویت می‌کرد.

ذوالقدر اضافه کرد: زبان‌انگلیسی در ارتباطات جهانی مورد استفاده است و ما نمی‌توانیم از ارائه آن به دانش‌آموزان خودداری کنیم.

وی با بیان اینکه طرح نمایندگان مجلس درباره زبان انگلیسی ابهاماتی دارد، تصریح کرد: خانواده‌ها نگران نباشند این موضوع در حد طرح است و تصویب قطعی نشده است و باید بررسی کارشناسی صورت گیرد.

به گزارش فارس، سوم مهرماه، ۵۷ نماینده مجلس شورای اسلامی در طرحی یک فوریتی که به هیأت رئیسه مجلس ارائه شد، خواستار قانونی شدن رفع انحصار زبان انگلیسی در نظام آموزش همگانی کشور شدند؛ این طرح موافقان و مخالفان زیادی در سطح مسؤولان و مردم به همراه داشت و حتی در فضای مجازی نیز توسط مردم به صورت گسترده به آن پرداخته شد.

برخی از مخاطبان خبرگزاری فارس در سامانه «فارس من» خواستار موضوع «طرح حذف زبان انگلیسی از مدارس» شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *