خوش‌خیالی حامیان مذاکره با آمریکا عامل وضع اقتصادی امروز کشور است

خوش‌خیالی حامیان مذاکره با آمریکا عامل وضع اقتصادی امروز کشور است | خبرگزاری فارس

دبیرکل جبهه حامیان انقلاب اسلامی گفت: در چند سال گذشته، جریان حامی مذاکره با آمریکا کوشید، از مسیر دموکرات ها، راهی برای رفع تحریم‌ها پیدا کند، اما خوش‌خیالی‌ها باعث سخت‌تر شدن شرایط اقتصادی کشور شد.

محمدحسین عظیمی، دبیرکل جبهه ایران اسلامی (حامیان انقلاب اسلامی)، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس مسیر دشمنی ایالات متحده آمریکا با ایران را غیرقابل کتمان دانست و گفت: در چند سال گذشته، جریان حامی مذاکره با آمریکا همه اندوخته و تجربه دیپلماتیک و ارتباطاتی خود را به کار بست، بلکه بتواند از مسیر ارتباط با جریان به اصطلاح معقول ایالات متحده، یعنی تیم دموکرات ها، راهی برای رفع تحریم های ظالمانه پیدا کند، اما خوش خیالی توام با جهالت و در برخی مواقع خیانت، باعث سخت‌تر شدن شرایط اقتصادی کشور و البته از بین رفتن سراب بستن با کدخدا شد. 

این فعال حزبی و تحلیل گر سیاسی با یادآوری پالس های غلط برخی مقامات دولتی و تیم مذاکراتی در مسیر توافق برجام، اضافه کرد: وقتی در ابتدای مذاکرات برخی از خالی بودن خزانه و انبارها سخن گفتند، یا در میانه مذاکرات دیگر مقامات کلیدی مذاکره کننده از نابودی کل سیستم دفاعی کشور با فشار یک دکمه از طرف آمریکا سخن به میان آوردند، یا در زمانی که حرف و رهنمود دلسوزان را برای گرفتن تضمین محکم از طرف های آن سوی میز به دلواپسی تعبیر کرده و منتقدان را به جهنم حوالت دادند، باید به این روز فکر می کردند که با توخالی درآمدن وعده اروپایی ها در خصوص کانال مالی اینستکس و پاره شدن برجام از سوی آمریکا، اندوخته ای برای ادامه کار نخواهند داشت. دست آورد تیم ب ایران، قفل شدن مسیر دیپلماسی، و ناامید شدن جریان غربگرا از رویای دوستی با آمریکا بود.

عظیمی با تشریح برخی از تهدیدات در جاری از سوی نظام سلطه در برابر ایران افزود: درست عکس آنچه برخی دوستان ناآگاه تصور می کنند، حوزه و سطح تهدیدات موجود علیه کشور و انقلاب عمدتا نظامی نیست، بلکه در فضای نفوذ، سایبری، عملیات روانی، و در بخش ملموس تر، حوزه اقتصادی و فشار روی معیشت مردم است. اینکه برخی گمان کنند زد و خوردهای نیابتی میان ما و دشمن همه ماجراست، باید بدانند که اینطور نیست و این تنها ویترین فعل و انفعالات بسیار بزرگ در پس پرده و فضای امنیتی است.

دبیرکل جبهه ایران اسلامی اسلامی با رد هرگونه غفلت از تحرکات نظامی و امنیتی دشمن، هوشیاری دو ید قدرت نظامی کشور یعنی سپاه و ارتش را لازمه و بن مایه آرامش و حفظ چارچوب انقلاب اسلامی دانست و گفت: آمریکا، انگلیس، رژیم سعودی و رژیم صهیونیستی با هدف قرار گرفتن پهپاد آمریکا، توقیف کشتی انگلیسی، تیرهای غیبی که به آرامکو اصابت کرد و … به خوبی میدانند که هرگونه تحرکت احتمالی علیه منافع ایران، چه به صورت مستقیم و چه غیر مستقیم با واکنش غیرقابل محاسبه مواجه خواهد شد. 

این تحلیل گر مسائل بین الملل حمله به کشتی حامل نفت ایران را مشکوک توصیف کرد و افزود: پر واضح است که این شیطنت احمقانه از خارج از دایره دشمنانی که بر شمردیم اتفاق نیفتاده، اما اینکه آیا مسئول این اقدام سعودی است، یا زیردریایی های رژیم صهیونیستی یا چه بسا حتی آمریکا و انگلیس، در پاسخ و مقابله به مثل ایران کاملا تاثیر گذار است. باز کردن محدوده تنش و درگیری در آبراه های بین المللی را به ضرر طرف مقابل است چراکه، از بین رفتن امنیت در باب المندب و سوئز، می تواند فشار و اهرم هرمز را به مثلثی مرگبار برای ثبات بازار انرژی جهان تبدیل کند.

عظیمی در پایان با اشاره به برخی تهدیدات رژیم صهیونیستی نسبت به محور مقاومت و ایران اضافه کرد: طبق ضرب المثل خودشان، سگی که پارس میکند، گاز نمی گیرد. اما چنانچه این سر و صدا بخواهد از محدوده فعلی فراتر برود، قاعدتا آخرین جنگ این رژیم و مایه صفر شدن روزشمار نابودی آن خواهد بود چراکه، محور مقاومت با ده هزار موشک، همه سرزمین های تحت اشغال رژیم صهیونیستی را شخم خواهد زد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *