مدیرکل انجمن اولیا و مربیان خبر داد: راه اندازی اتاق اولیا و مربیان در ۳۰ درصد مدارس کشور

راه اندازی اتاق اولیا و مربیان در ۳۰ درصد مدارس کشور – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان گفت: در سال ۹۷ در ۱۰ درصد مدارس اتاق گفتگوی اولیا و مربیان راه اندازی شده که برای سال ۹۸ نیز ۲۰ درصد بر این آمار اضافه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، نورعلی عباسپور مدیرکل انجمن اولیا و مربیان در مراسم بزرگداشت و آیین ملی هفته پیوند اولیا و مربیان که صبح امروز در پردیس نسیبه دانشگاه فرهنگیان  برگزار شد، گفت: لازم است اشاره کنم فرمایشات آقای حاج میرزایی در مجلس که ما باید دیوار خانه و مدرسه را باید برداریم سخت شده و الان موضوع ماست که چگونه این دیوار را باید برداریم. این کاری است که همه حوزه های آموزش و پرورش باید کمکمان کنند. 

وی ادامه داد: امروز آخرین روز هفته پیوند اولیا و مربیان است و به نام خانواده و سند تحول بنیادین نامگذاری شده است. خانواده در سند تحول جایگاه ویژه ای دارد و حق و مسئولیتی که اونجا برای خانواده ذکر شده است جای شک نمی گذارد که خانواده از سطح ستاد و  برنامه ریزی و اجرا تا نظارت باید نقش ایفا کند و ساختاری هم برای این موضوع طراحی کردیم که باید مصوب شود.

عباسپور با اشاره به ۴۵ عنوان فعالیت انجمن در سال ۹۷ بیان کرد: ما باید انجمنی قوی و برآمده از اکثریت خانواده ها تشکیل بدهیم. راهبری و نظارت بر تشکیل  ۹۷ هزار و ۵۹۶ انجمن اولیا و مربیان نظارت کردیم. همچنینشوراهای انجمن اولیا و مربیان را در سطح استان ها سعی کردیم تقویت کنیم و در ۷۱۶ اداره آموزش و پروش این کار صورت گرفت.

وی ادامه داد: ۳ میلیون و نیم دانش آموز در حمل و نقل دانش آموزی حضور دارند و ساماندهی حمل و نقل آنها کار سختی بود که صورت گرفت. یک سامانه برای پایش ناوگان حمل و نقل عمومی با همکاری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور راه اندازی شده و از ۱۵ شهریور کار ساماندهی این حوزه آغاز شده است. در این حوزه سه وزارتخانه در این موضوع تصمیم گیر هستند و کارگروهی تشکیل شده و که پیش از این تشکیل نمی شد اما امروز  ماهانه این کارگروه ها تشکیل می شود و مصوبه ها به وزارت کشور ابلاغ می شود.

به گفته وی راه اندازی اتاق گفتگوی اولیا و مربیان در ده درصد مدارس کشور فعالیت دیگر این انجمن است و گفت: برای سال ۹۸، ۲۰ درصد به این عدد اضافه کردیم.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان گفت: بسیار گفته می شود به کمک مالی از خانواده ها بسنده نشود و بر همین اساس کارگروه های مهارتی را فعال کردیم تا اولیا بتوانند مشارکت معنوی هم در فعالیت های مدرسه داشته باشند.

وی ادامه داد: ۳۵۲ مرکز مشاوره به خانواده ها در کشور فعال است که در سال ۹۷ نیز ۵۲ مرکز جدید اضافه کردیم. این مراکز را مناطق به دلیل نیازها درخواست می کنند و ما تجهیزات را تامین می کنیم در سال ۹۷ بیش از ۱۰۳ هزار نفر به این مراکز مراجعه کردند.عباسپور اظهار کرد: علاوه بر این تجویز ۳۰ مرکز مشاوره در مناطق خاص با تخصیص اعتبارات ویژه از طرف سازمان برنامه بودجه در نظر گرفته شده است. وی به انتشارات این انجمن اشاره کرد و گفت: یک انتشارات داریم که به طور میانگین هر ماه یک کتاب چاپ می‌کند.  در سال ۹۷ حدود ۳۰۰ هزار مجله پیوند اولیا و مربیان چاپ کردیم و امسال به علت مشکل کاغذ این تعداد به ۲۰۰ هزار تعداد کاهش پیدا کرد.   مدیر کل انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش اظهار داشت: یکی از وظایف اساسی ما در شواراهای آموزش و پرورس ارتباط با خانواده‌هاست. ما حدود ۱۲۷ هزار  ۸۳۷ دوره آموزشی برگزار کردیم که والدین در آن شرکت کردند. ما تلاش کردیم در حوزه سند تحول هم  به اعضای شوراها و هم روسای انجمن را داشته باشیم. یک سامانه ویژه آموزش خانواده و دوره‌های مجازی نیز برای این امور در نظر گرفته شده است.  مدیر کل انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش در پایان اظهار داشت: خانواده امروزه مطالبات و حساست‌های بیشتری دارند اما تلاش می‌کنیم که بستر های لازم برای ایفای نقش خانواده‌ها را فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *