کمبود معلم در مدارس کشور /‌ جذب فارغ‌التحصیلان ‌دانشگاه‌ها‌ در آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر،  رضا مددی صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به سال تحصیلی جدید اظهار داشت:در  سال تحصیلی جدید امسال، 14 میلیون و 700 هزار دانش‌آموز در 110 هزار مدرسه 500 هزار کلاس درس و 500 هزار نفر از همکاران فرهنگی فعالیت تعلیم و تربیت در سراسر کشور آغاز کردند.

رئیس ستاد اجرایی سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش با اشاره به کمبود معلم در مدارس کشور بیان کرد: با تدابیری که وزارت آموزش و پرورش از شش ماه پیش به ویژه در فصل تابستان امسال برای ساماندهی نیروی انسانی اندیشیده ما در سطح کشور کمبود محسوس معلم  وجود ندارد و با تدابیری که اندیشیده کمبود معلم کلاس‌های درس از طریق بازنشستگان فرهنگی و معلمان حق‌التدریس جبران شده و کمبودی وجود ندارد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش، تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان که ماموریت‌گراست نیروی انسانی خود را تامین می‌کند و پس از 4 سال تحصیل به عنوان معلم جذب وزارت آموزش و پرورش می‌شوند.

وی، از جذب فارغ‌التحصیلان دیگر دانشگاه‌های مختلف در رشته‌های آموزش و پرورش از طریق برگزاری آزمون خبر داد و بیان کرد: بخشی از کمبودهای نیروی آموزشی کلاس‌های درس از این طریق تامین می‌شود.

رئیس ستاد اجرایی سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش از بازنشستگی 48 هزار نفر از نیروهای آموزش و پرورش خبر داد و خاطر نشان کرد: جایگزین آنها از روش‌های گوناگون انجام شده است.

مددی، با اشاره به کمبود فضای آموزشی بیان کرد: معمولا در سطح کشور کمبود فضای آموزشی وجود دارد و بخشی از  فضاهای آموزشی نیاز به بازسازی، نوسازی و تعمیرات دارد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه 30 درصد مدارس کشور نیاز به بازسازی دارد گفت: در مجموع در سطح کشور با کمبود فضای آموزشی مواجه نیستیم که در این راستا نوسازی و تعمیرات مدارس در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.

وی، با بیان اینکه در استان‌های سیل زده مشکل تامین فضای آموزشی وجود ندارد تصریح کرد: در سه استان خوزستان، لرستان و گلستان در سال تحصیلی جدید مشکل فضای آموزشی وجود ندارد و سال تحصیلی آغاز شده است.

رئیس ستاد اجرایی سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر هوشمندسازی کلاس‌های درس افزود: با تفاهم‌نامه‌ای که میان وزارت آموزش و پرورش و ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات منعقد شده سیاست هوشمندسازی کلاس‌ها در دستور جدی  وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.

مددی، از گفتمان سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خبر داد و بیان کرد: گفتمان سازی این سند روح حاکم در آموزش و پرورش است و تلاش می‌شود مجموعه همکاران آموزش و پرورش، معلمان، مربیان و مدیران مدارس به ادبیات  سند تحول بنیادین که کانون تربیتی محله و کسب تجربه تربیتی است، آشنا شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *