به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حسن روحانی در آیین آغاز سال تحصیلی ۹۹-۹۸ که امروز (دوشنبه) به طور رسمی با نواخته شدن زنگ مدرسه دخترانه شاهد حضرت خدیجه (س) توسط وی آغاز شد گفت: خوشحالم که در سال ۹۸-۹۹ در جمع شما دانش آموزان هستم. آغاز مهر به عنوان عید نوروز علم و دانش، تحقیق و حرکت در مسیر پیشرفت و توسعه است.برای ما امروز یک روز بیادماندنی است.

روحانی تصریح کرد: هم برای شما دانش آموزان هرسالی که وارد مدرسه می شوید یک روز به یاد ماندنی در سال تحصیلی شماست و هم برای پدر و مادران و خانواده گرامی شما که از هفته ها و ماهها پیش تلاش می کنند تا ثبت نام کنند نام عزیزانشان کتابها و لباسها تهیه شود و آمادگی روحی پیدا کنند روز مهمی است.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: مهم این است که در کنار تلاش معلمان، تلاش شما دانش آموزان و خانواده ها، دولت تلاش می کند که امروز آن کمبودی که وجود دارد بهتر جبران کند. سنگین‌ترین بار کشور بر دوش معلمین است و آنها هستند که آینده کشور را می‌سازند.

وی با تاکید بر اینکه همه آینده کشور در دستان فرزندان آن است افزود: ما از لحاظ دولت همه تلاش ما این است که وزارتخانه آموزش و پرورش و بخش های مدیریتی و آموزشی همه بتوانند آماده کار باشند و مکان تدریس و درس یعنی مدرسه به عنوان محیط آموزشی آماده باشد.

رئیس جمهور تاکید کرد: کاری که ما باید انجام دهیم مدرسه ها را بسازیم و تعمیر و آماده کنیم، ‌معلمان لازم را استخدام کنیم و بودجه آموزش و پرورش را تهیه کنیم و به موقع بتوانیم پرداخت کنیم و معلمان ما هم در حدی که در توان ما است آنها را یاری و کمک کنیم. آینده کشور باید توسط نسل سوم و چهارم ساخته شود. محیط مدرسه باید برای دانش آموز لذت بخش باشد.

وی اظهار داشت: آیا محیط مدرسه محیطی دلپذیر و شاد و پرنشاط برای دانش آموزان هست؟ اگر محیط مدرسه محیطی پرنشاط است دانش آموزان برای ما بنویسند که این محیط چگونه شادتر و امن تر خواهد شد؟

روحانی خاطرنشان کرد: اگر دانش آموزان در مدرسه با معلمان خود رابطه پدری و مادری برقرار کردند و محیط کلاس تبدیل به محیط رشد در آن صورت پیشرفت کشور بهتر انجام خواهد شد.

وی گفت: نباید محیط مدرسه به محیطی دوقطبی تبدیل شده و عده‌ای رنج بکشند و مورد استهزا قرار گیرند و عده‌ای هم طور دیگری باشند.

رئیس جمهور افزود: همه باید یکدیگر را یاری کنیم تا مدرسه‌ای شاد و پرنشاط داشته باشیم تا بتوانیم آینده ای خوب را با هم بسازیم. در آغاز دولت یازدهم بودجه آموزش و پرورش ۱۵ هزار میلیارد تومان بوده است و امروز بودجه آموزش و پرورش ۴۶ هزار میلیارد تومان است یعنی بودجه آموزش و پرورش در طول این ۶ سال به ۳ برابر افزایش پیدا کرده است.

رئیس جمهوری ادامه داد: حقوق معلمین به طور متوسط در سال ۹۲ یک میلیون و ۳۰۰ هزارتومان بوده است و امروز حقوق معلمان به طور متوسط ۴ میلیون و صدهزارتومان است، یعنی در طول ۶ سال  حقوق معملین تقریبا ۴ برابر افزایش پیدا کرده است. یعنی دولت در حد توان و امکانات تلاش کرده است مدرسه بهتر،حقوق بیشتر برای معلمین، و تلاش بیشتر برای کتاب‌های درسی و محیط مناسب برای آموزش و پرورش آماده کند.

وی گفت: در کنار دولت خانواده‌های شما هستند که بی‌تردید همه آرزوی آنها موفقیت شما است، درس خوب خواندن، درس یاد گرفتن و آماده شدن برای پله‌های ترقی در آینده و این که بتوانید در آینده بار مسئولیت سنگینی را بر دوش بگیرید. همه آینده کشور از آن شما است، شما نسل سوم و چهارم انقلاب هستید، نسل اول و دوم در حال پایان مسئولیت و ماموریت خود است.

رئیس دولت دوازدهم گفت: همه کشور در اختیار شما است،‌ این شما هستید که باید آینده کشور بسازید. بنابراین بی‌تردید خانواده ها باید در زمینه آموزش، شما را یاری کنند و اگر مشکلی در مدرسه دارید، حتما خانواده شما با مسئولین مدرسه بدون تعارف در میان بگذارند چون آموزش، زندگی و آینده شما برای همه ما بسیار اهمیت دارد.

روحانی اضافه کرد: مساله سوم مساله معلمان است که بار اصلی بر دوش آنها است. سنگین‌ترین بار کشور بر دوش معلمان است. آنها هستند که آینده کشور را می سازند و این بوستان و گل‌های زیبای آن را برای این که در سراسر کشور عطر آن به مشام برسد، آماده می‌کنند.