نبض اصلی آموزش و پرورش در دوره ابتدایی است/ توزیع دانش‌آموزان در مدارس نرمال نیست

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم آغاز سال تحصیلی غنچه‌ها و شکوفه‌ها در دبستان تشیع منطقه ۱۸ اظهار کرد: آینده این کشور به دستان فرزندان آن رقم می‌خورد، نبض اصلی آموزش و پرورش در دوره ابتدایی است، این دوره اصلی ترین دوره آموزشی است و مطالعات متعددی اثبات کرده است که اگر جامعه ای به جای توسعه آموزش عالی آموزش ابتدایی را توسعه دهد، برای پیشرفت کشور موثر تر خواهد بود.

او ادامه داد: سرمایه گذاری برای آموزش کودکان از سرمایه گذاری در آموزش عالی کارسازتر است ؛ فرهنگ دینی ما تعلیم و تربیت در دوره کودکی را مدنظر دارد، دانس آموزان در این دوره انگیزه بالایی دارند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به فطرت الهی و روان پاک دانش آموزان در دوره ابتدایی گفت: آنها بیش از کلام ما از رفتار معلمان می‌آموزند، بابد روی شاد بودن و مناسب بودن فضای مدرسه تاکید کرد و محیط یادگیری سرشار از شوق باشد و برای آمدن به مدرسه منتظر باشند.


بیشتر بخوانید: ورود ۱/۵ میلیون کلاس اولی به مدارس کشور


حاجی میرزایی بیان کرد: امیدوارم با تلاش و کوشش همکاران در سراسر کشور هیچ فردی نباشد که در سن تحصیل امکان آموزش نداشته باشد.

او ادامه داد: هرچه ارتباط معلم و والدین به طور دوسویه افزایش یابد زمینه رشد فرزندان بهبود می‌یابد و از اولیا می خواهم با خانه دوم فرزندان خود ارتباط بیشتری داشته باشند.

عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در مراسم آغاز سال تحصیلی غنچه‌ها و شکوفه‌ها در دبستان تشیع منطقه ۱۸ اظهار کرد: همه ما موظفیم در قبال رشد و توسعه استعدادهای نوآموزان انجام وظیفه کنیم.

۱۹۴ هزار کلاس اولی کلاس وارد کلاس های درس می‌شوند

او ادامه داد: در تهران ۱۹۴ هزار کلاس اولی در ۲۰ هزار کلاس وارد کلاس‌های درس می‌شوند تا تعلیم و تربیت را آغاز کنند، براساس برنامه‌های ریزی‌های انجام شده در دوره ابتدایی، برنامه‌های خوبی برای نونهالان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش تهران با اشاره به اینکه کودکان ۶ ساعت در مدرسه هستند، گفت: ارتباط والدین با مدرسه تداوم آموزش را در خانه به دنبال خواهد داشت که امیدواریم این ارتباط به نحو احسن انجام شود.

رشد ۲ درصدی دانش آموزان در سال تحصیلی جدید

در ادامه و در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران حاجی میرزایی با اشاره به اینکه بیش از ۲ درصد رشد دانش‌آموزی را امسال شاهد هستیم، اظهار کرد: بیش از ۸ میلیون نفر در این دوره ثبت نام کردند همچنین تلاس می‌کنیم تا دوره تحصیلی را برای تمام کودکان لازم التعلیم مورد توجه قرار دهیم.

او با اشاره به اینکه اصلی ترین و تاثیرگذارترین دوره آموزشی در دوره ابتدایی شکل می‌گیرد، گفت: توزیع دانش‌آموزان در مدارس توزیع نرمالی نیست؛ اکنون حدود ۵ هزار مدرسه کمتر از ۵ نفر و ۱۴ هزار مدرسه کمتر از ۱۰ نفر دانش‌آموز داریم که باید تلاش کنیم توزیع مدارس متناسب با جمعیت باشد.

وزیر آموزش و پرورش خاطره‌ای از دوران تحصیل خود هم بیان کرد و گفت: اولین روز مدرسه دوران خاطره انگیزی برای هر فردی است؛ شوق یادگیری و به همراهش ترس از اینکه چه شرایطی در انتظار ماست، همواره با افراد همراه است؛ بنده خودم روز اول مدرسه گریه نمی کردم اما شرایط موجود باعث شد به سرعت با معلم خود ارتباط برقرار کنم.

او با اشاره به اینکه سرعت انطباق با مدرسه به مهارت معلم وابسته است، تصریح کرد: فرزندان من که امروز به مدرسه پا می‌گذارند باید بدانند این دوره مهمی در زندگی آنان است بیشترین قدرت یادگیری در این دوره است؛ این فرصت را غنیمت بشمارند.

وزیر آموزش و پرورش درباره اهمیت مهارت آموزی گفت: موضوع مهارت اهمیت فوق العاده‌ای بیش از دانش پیدا کرده است، باید تاکید کنیم به افراد مهارت‌های پایه آموزش داده شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *