احتمال انقلاب در آموزش جهانی با معلمان رباتیک چینی

چین به تازگی تصمیم گرفته که آزمایش بزرگی را برای استفادده از هوش مصنوعی در حوزه آموزش و پرورش آغاز کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از فیوچریسم، چین قصد دارد آموزش و پرورش خود را با کمک هوش مصنوعی متحول کند. مقامات این کشور قصد دارند هوش مصنوعی را هم به صورت جایگزین و هم به صورت مکمل کار معلمان، به مدارس خود وارد کنند و باور دارند نتیجه این کار می‌تواند آینده آموزش را در مقیاس جهانی تغییر دهد.

معلمان و هوش مصنوعی

میلیون‌ها نفر از دانش‌آموزان چین، در حال حاضر از برخی انواع هوش مصنوعی برای یادگیری استفاده می‌کنند. در مدارس این کشور، فناوری‌های گوناگون مبتنی بر هوش مصنوعی از جمله الگوریتم‌هایی برای تدریس و سیستم‌های نظارت بر پیشرفت کلاس به کار می‌روند.

چین تصمیم دارد که این تلاش‌ها را به نقطه اوج برساند. این حقیقت که آموزش در چین، یک موضوع رقابتی میان دانش‌آموزان و والدین آنها به شمار می‌رود و همه دانش‌آموزان سعی دارند نمرات خود را در آزمون‌ها افزایش دهند، در این موضوع بی‌تاثیر نبوده است.

متخصصانی که فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را ابداع می‌کنند، داده‌های بسیاری را برای اهداف آموزشی در اختیار دارند زیرا چین در میان کشورهای دیگر، کمترین تاکید را بر داده‌های خصوصی مربوط به هر فرد دارد.

تحول در آموزش

اگرچه در این آزمایش، ده‌ها میلیون دانش‌آموز چینی شرکت دارند اما این تعداد فقط بخشی از دانش‌آموزان چین را تشکیل می‌دهد.

اگر این آزمایش‌های ابتدایی مربوط به آموزش با هوش مصنوعی، مزایای بلندمدت آموزشی را به همراه داشته باشند، چین می‌تواند به ارائه یک روش استاندارد برای آموزش در این کشور و حتی فراتر از مرزهای آن امیدوار باشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *