به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری مسابقات ورزشی قهرمانی دانش‌آموزان سراسر کشور که در فدراسیون ورزش دانش‌آموزی برگزار شد، اظهار کرد: تابستان شروع شده و ۱۴ میلیون دانش‌آموز در دوران تعطیلات خود هستند و وزارت آموزش و پرورش در تلاش است در حوزه های مختلف، فعالیت ویژه‌ای در اوقات فراغت داشته باشد.

وی افزود: اکنون ۴۵۰۰ کانون ورزشی درون مدرسه‌ای داریم که در تابستان امسال ۲۰۲ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در آنها حضور خواهند داشت و ۱۴ هزار کانون برون مدرسه‌ای داریم که یک میلیون و ۳۵۰ هزار دانش‌آموز در آنها شرکت خواهند داشت؛ یعنی یک میلیون و ۵۵۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در کانون های ورزشی حضور دارند.

حمیدی در خصوص گسترش فعالیت‌های ورزشی در مدارس خاطرنشان کرد: در سال جاری ۳۸۰ سالن ورزشی ۲۵۰ مترمربعی در مدارسی که پتانسیل دارند ایجاد خواهد شد که ۱۸۰ سالن در تابستان افتتاح و مابقی تا پایان سال افتتاح خواهد شد.

وی افزود: با اولویت به سراغ مدارس دخترانه رفتیم و در جایی که این پتانسیل وجود داشت به سمت آنها رفتیم و اعتقاد داریم با حمایت «خیرین ورزش یار» و سازمان نوسازی مدارس بتوانیم این سالن‌های ورزشی را توسعه دهیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ریشه مسابقات ورزشی دانش‌آموزان مربوط به فعالیت‌های مدرسه‌ای است، گفت: کماکان ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز در المپیادهای درون مدرسه ای شرکت می‌کنند و ترکیب تیم‌های ورزشی مختلف را می‌سازند و پس از آن در استان‌ها پالایش و انتخاب می‌شوند.

انتهای پیام/