سازمان اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌کند

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اعلام حمایت از شرکت‌های دانش بنیان گفت: حمایت از این‌ شرکت‌ها رسالت سازمان اوقاف و امور خیریه است و می‌توانیم از این طریق تحریم‌ها را دور بزنیم.

به گزارش ایسنا به نقل از سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در حاشیه بازدید از بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث در گفت‌وگویی گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه حمایت از جریان دانش‌بنیان را وظیفه خود می‌داند.

وی با بیان اینکه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان به معنای بهره‌وری بیشتر و استفاده از منابع موجود با ارزش‌افزوده بالاتر است، افزود: شرکت‌های دانش بینان به ما راه را نشان می‌دهد تا نیاز داخل را با تمام سختی‌ها موجود تأمین کنیم. در حالی‌که در داخل عادت کرده‌ایم بسیاری از کالاها همچون تجهیزات پزشکی را از اروپا و سایر کشورها وارد کنیم؛ اما امروز با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان تمامی این تجهیزات در داخل تأمین می‌شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، هزینه تولید داخلی کالاهای پزشکی به‌وسیله شرکت‌های دانش‌بنیان را در مقایسه با کالاهای خارجی بسیار پایین دانست و تصریح کرد: در حال حاضر برخی شرکت‌های داخلی همچون شرکت موقوفه دانش سلامت کوثر وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه در امور پزشکی وارد عرصه عمل شده‌اند و توانسته‌اند کالای همچون ایمپلنت دندان را تولید کنند که از نظر قیمتی با مشابه خارجی قابل‌مقایسه نیست و از نظر کیفیت هم رقابت خوبی دارند.

وی یادآور شد: دندانپزشکی یکی از شاخه‌های مهم پزشکی و نیازی فوری مردم است؛ بنابراین باید در این زمینه پاسخگویی نیاز مردم باشیم. ما می‌توانیم با تولیدات داخلی با مشابه خارجی به رقابت بپردازیم و مانع واردات شویم؛ البته این موضوع در حال تحقق است؛ ولی متأسفانه شرکت‌های خارجی در بازار مانع حضور کالاهای داخلی شده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه تأکید کرد: امروز دشمن به وسیله تحریم‌ها هدف‌گیری‌های زیادی را انجام داده است و می‌خواهد ما را زمین‌گیر کند؛ ولی اعلام می‌کنیم ما می‌توانیم محصولات مورد نیاز خودمان را کاملاً در داخل تولید و صادر کنیم و به رقابت جهانی بپردازیم. سازمان اوقاف و امور خیریه به دلیل وجود سرمایه و زیرساخت‌های املاکی به دنبال حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است، بنابراین وظیفه‌داریم وقف را حفظ کنیم و حفظ موقوفات در اولویت اول این سازمان است.

وی گفت: یکی دیگری از اولویت‌های این سازمان استعمار موقوفات است. استعمار هم به معنای آبادانی موقوفات شناخته می‌شود و این آبادانی موقوفات در ایجاد مناعت تولیدات موقوفات اعم از تجاری، مسکونی، خدماتی و کشاورزی است. امروز سازمان اوقاف باید در زمینه‌های خاص کار کند و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان باهدف رفع نیازهای کشور از رسالت‌های اصلی سازمان است و در این خصوص گام‌هایی برداشته‌ایم. حل معضلات مردم باید در دستور کار ما باشد و اگر در این زمینه درست عمل کنیم، می‌توانیم تحریم‌ها را دور بزنیم و اقتصاد مقاومتی که مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی را در داخل کشور تحقق ببخشیم و موجب شکوفایی نظام و انقلاب شویم. باید به حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان شتاب بخشیم تا آمار اشتغال و تولیدات دانش‌بنیان و کالاهای اساسی در داخل افزایش یابد.

بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث که تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی در آن به نمایش گذاشته شده است، از هجدهم تا بیست و یکم خرداد ماه ۱۳۹۸ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *