شورای سیاست‌گذاری نشریات رشد تشکیل می‌شود

فیاضی مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی در جمع سردبیران و مدیران داخلی نشریات رشد، با اعلام این مطلب، یادآور شد: پس از تشکیل شورای سیاست‌گذاری برای هریک از نشریات رشد، هر مجله باید طرح تحول و ارتقاء خود را ارائه دهد.

وی با تأکید بر نقش مهم و تأثیرگذار عوامل فنی و جاذبه‌های بصری در ارتقاء نشریات و جذب مخاطبان، تصریح کرد: در طرح تحول که هر نشریه ارائه خواهد کرد، کار نخست، آسیب‌شناسی است که متولیان نشریه بایستی کاستی‌ها و راه‌های برون رفت از مشکلات را مطرح کنند.

ایشان با بیان اینکه یک سری وظایف برعهده مدیران سازمان و یک سری نیز بر عهده شما سردبیران و مدیران نشریات گفت: باید تعاملی کار کنیم و این تقابل زیرساخت می‌خواهد و امیدواریم که در این ارتباط، معلمان با شوق و ذوق و علاقه کمک کنند.

فیاضی با تأکید بر اینکه باید جایگاه نشریات رشد در برنامه درسی مشخص شود، یادآورد شد: مخاطبان ما در نشریات، مجریان سند تحول و برنامه درسی ملی هستند و باید در نقد و تحلیل مفاد سند تحول و دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش، مانع دلسردی و تضعیف اعتقاد معلمان به محتوای کتاب‌های درسی شویم. نقد، جایگاه خوب و محترمی در نشریات خواهد داشت، ولی نبایستی به تضعیف نگاه و روحیه معلمان و دانش‌آموزان منجر شود.

گفتنی است، در این جلسه، همچنین سردبیران و مدیران اجرایی نشریات رشد، دیدگاه ها و نظرات و پیشنهادهای خود را در جهت ارتقای کمی و کیفی نشریات مطرح کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *