اگر به معلمان و دانش‌آموزان نگاه مثبت نداشته باشیم موفق نخواهیم شد

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: باید به معلمان و دانش‌آموزان نگاه مثبت داشته باشیم و اگر اینگونه نباشد موفق نخواهیم شد.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذوعلم معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: با توجه به فعالیتی که در دانشگاه‌ها داشته‌ام به این نتیجه رسیده‌ام که در فضای دانشگاه‌ها اگر به دانشجو و استاد نگاه مثبت نداشته باشیم، موفق نمی‌شویم.

وی افزود: در آموزش و پرورش نیز همین گونه است و اگر با نگاه مثبت به معلم و دانش‌آموزان نگاه نکنیم و اصل را در آنها خیر و خوبی نبینیم، موفق نخواهیم بود چرا که نگاه دین بر این اصل مهم استوار است.

 امام جمعه قزوین به نقش تربیتی مدارس اشاره کرد و گفت: باید برنامه‌های تربیتی در مدارس با جدیت اجرایی و دنبال شود زیرا جوانان در سنین پایین، اثرپذیری بیشتری دارند و جدیت در این عرصه بسیار مهم و ضروری است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: پیش از انقلاب اسلامی و در مبارزه علیه رژیم شاهنشاهی، همراهی یک دانش آموز برای طلبه‌ها دلگرم کننده بود اما امروز بحمدالله مجموعه آموزش و پرورش دلسوزی بسیار زیادی برای نظام دارند و باید خدا را شاکر باشیم.

وی نقش هنر را در نظام تربیتی و آموزشی مهم دانست و عنوان کرد: اگر کسی اهل تئاتر و سرود باشد، در جهات دیگر هنری نیز بی سهم نیست و اینها نسبت به یکدیگر هم‌افزایی دارند و می‌باید نقش هنر را در نظام تربیتی و آموزشی جدی بگیریم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذوعلم معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش نیز در این دیدار همکاری حوزه و آموزش و پرورش را بسیار مهم دانست و گفت: از مسئولان آموزش و پرورش استان خواسته‌ایم این موضوع را جدی بگیرند چرا که همکاری حوزه و آموزش و پرورش نقش مهمی در تربیت دانش آموزان دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *