انتقاد انجمن حمایت از حقوق کودکان از وزیرآموزش و پرورش

به گزارش ایسنا، در نامه سرگشاده این انجمن به موضوع پخش کلیپ‌های جنجالی اخیر از کودکان در مدارس کشور اشاره شده و ضمن رد اقدامات سازنندگان آن کلیپ‌ها در عین‌حال از مواضع وزیر آموزش و پرورش در این زمینه نیز انتقاد شده است.

نویسندگان این نامه با بیان اینکه «اگر در این روزها و در مدارس ایران، به هر طرف نظاره کنید، متوجه آسیب‌های سنتی و نوپدید در میان دانش‌آموزان می‌شوید که دستگاه‌های مسئول همچون وزارت آموزش و پرورش، نگاه علمی و برنامه شفافی برای حل این آسیب‌ها ندارند.» پرداختن به موضوعاتی مانند کلیپ‌های اخیر را در چنین شرایطی فاقد اولویت دانسته‌اند.

در ادامه این نامه معضل سوء‌مصرف مواد مخدر، عدم مهارت در کنترل خشم، ایمن نبودن برخی مدارس و مواردی مانند آسیب‌های سیل و یا معیشت معلمان از جمله مهمترین اولویت‌های حال حاضر آموزش و پرورش دانسته شده است.

در بخش دیگری از این نامه با اشاره به اینکه «شادی نیاز روانی و اجتماعی هر انسانی به‌ویژه کودکان است» بر لزوم تأیید و تشویق شادی در مدارس و استفاده از رأی و نظر متخصصان در تعیین شکل و کیفیت شادی در مدارس تاکید شده است.

در ادامه این نامه همچنین از گفته اخیر وزیر آموزش و پرورش مبنی‌بر حضور ۱۴ میلیون دانش‌آموز ایرانی در میدان دفاع یا جنگ، به شدت انتقاد شده است.
انجمن حمایت از حقوق کودکان در ادامه نامه سرگشاده خود تاکید بر ضرورت گسترش برنامه‌های شادی‌آفرین و پرهیز از هر گونه اقدامات تجسسی و خشونت‌آمیز در این زمینه را درخواست خود از وزیر آموزش و پرورش دانسته و آورده است: «درخواست مؤکد این انجمن اتخاذ تدابیر اصلاحی در راستای پیشگیری از بروز خشونت و همچنین ایجاد فضای شاد در مدارس است؛ به نحوی که دیگر شاهد این گونه واکنش‌های ناخوشایند نسبت به دانش‌آموزان آتیه‌ساز کشورمان نباشیم. به امید آنکه فضای پرورشی همدلانه بر نظام مبتنی بر تک‌گویی آموزش و پرورش فائق آید.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *