بطحایی: ممکن است کلیپ‌ها ساختگی باشد

بطحایی: ممکن است کلیپ‌ها ساختگی باشد/ بررسی ماجرا توسط حراست

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ سید محمد بطحایی درباره پخش آهنگ مبتذل در تعدادی از مدارس کشور اظهار کرد: شواهدی وجود دارد که این کلیپ‌ها ساختگی است البته بازرسی و حراست وزارت آموزش و پرورش به همراه تعدادی از صاحبنظران فضای مجازی در حال بررسی موضوع هستند که مشخص شود آیا چنین مسئله‌ای صحت دارد و در کجا اتفاق افتاده است که ظرف چند روز آینده مشخص می‌شود.

وی افزود: یقین دارم انگیزه‌های سیاسی پشت این ماجرا وجود دارد و دشمنان می‌خواهند اعتماد خانواده ها به مدارس را کمرنگ کنند و از سرمایه اجتماعی آموزش و‌پرورش در جامعه بکاهند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: دستورالعمل واحدی را به مدارس ارسال کرده‌ایم که در آن ضوابط سرود در مدارس مشخص است، در این دستورالعمل ملاحظات تربیتی، شرعی و روانی لحاظ شده است حتی به سلامتی دانش‌آموزان نیز توجه کرده‌ایم که تم و صدای آن چگونه باشد تا به شنوایی دانش‌آموزان آسیب نزند، این دستورالعمل سه ماه قبل صادر شده است و تمام مدارس بر اساس آن اقدام می‌کنند.

بطحایی متذکرشد: اگر بررسی‌ها نشان دهد در مدرسه‌ای تخلف صورت گرفته است و برخلاف دستورالعمل‌های اداری اقدام کرده‌اند با آن برخورد می‌شود.

آموزش و‌پرورش در حوزه نشاط چه برنامه‌هایی دارد؟

همچنین علیرضا کاظمی؛ معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در این رابطه اظهار‌ کرد: حوزه معاونت پرورشی از بخش‌هایی است که همیشه مورد تاکید رهبر انقلاب قرار داشته و رویکرد سند تحول بنیادین نیز فرهنگی و تربیتی است که تبدیل نظام آموزشی از ساختار  آموزشی صرف به نظام فرهنگی و تربیتی مدنظر است، وزیر آموزش و پرورش نیز در این راستا برنامه‌ریزی کرده و در تدوین برنامه‌های پرورشی و حمایت مالی از آن پشتیبانی لازم را دارد.

وی افزود: در راستای اجرایی شدن سند تحول بنیادین بیشترین سهم به حوزه پرورشی اختصاص یافته و 40 برنامه مستقیم مربوط به معاونت پرورشی است، به نظر می‌رسد با این شرایط حوزه پرورشی در سال جاری  در ترویج فرهنگ اقامه نماز و قرآن و کاهش آسیب‌های اجتماعی تلاش می‌کند که این موضوع تقدیر رهبر انقلاب را همراه داشته و در شورای فرهنگی اجتماعی کشور نیز مورد تأکید قرار گرفته است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که هفت سال از تدوین سند تحول بنیادین و ابلاغ آن می‌گذرد، نهادهای مختلف برای اجرای آن همراهی کنند به طور مشخص برنامه این وزارتخانه برای پرورش دانش‌آموزان چبست؟ گفت: در سال جاری گام‌های بلندی برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین برداشته شده است و کارگروه‌هایی در سطح استان‌ها و مناطق تشکیل شده است همچنین زیر‌نظام‌های سند تحول کامل شده و برنامه‌های آن برای اجرا ابلاغ شده است همچنین امروز برشهای استانی برنامه‌های زیرنظام سند تحول بنیادین تهیه شده است.

وی ادامه داد: نکته مهم در اجرای سند تحول بنیادین سهم دستگاه‌های دیگر در تحقق آن است و با کمک شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان بخشی که متولی مطالبه سند تحول است سهم سایر دستگاه‌ها را در این رابطه پیگیری می‌کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که موضوع نشاط در برخی موارد باعث ایجاد رفتارهای نابهنجار در مدارس می‌شود، برای ایجاد نشاط در مدارس به عنوان مثال سفارش و ساخت موسیقی مناسب اقداماتی انجام داده‌اید؟ گفت: در این ایام بعد از  صحبت‌های رهبر انقلاب که اشاره کردند برخی غیرمنصفانه تلاش می‌کنند منزلت کارهای آموزش و پرورش را تنزل دهند و بعد از گام‌های این وزارتخانه برای تحقق سند تحول و در زمانیکه آرایش جنگی دشمن را در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و نفوذ اطلاعاتی شاهد هستیم اقدامی به صورت هماهنگ در فضای مجازی برای تخریب وجهه آموزش و پرورش انجام شده که قطعاً مغرضانه است.

کاظمی مطرح کرد: ایجاد روحیه امید و نشاط هدف آموزش و پرورش است و یک بسته در دو بخش تهیه شده که بخش نخست شامل اقدامات سلبی است از جمله حذف آزمون‌های زائد، کتاب‌های کمک درسی و حذف کنکور البته تا جایی که توانستیم است و بخش دوم اقدامات ایجابی که بر این اساس هفته سرود و تئا‌تر در آموزش و پرورش ایجاد کردیم و در سراسر کشور هر مدرسه یک سرود و تئاتر دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *