جزییاتی از جشنواره دانش‌آموزی «ابن سینا»

دبیر علمی چهارمین جشنواره ملی دانش‌آموزی ابن سینا از شرکت بیش از ۵ هزار دانش‌آموز، مدیران و معلمان در این جشنواره خبر داد و گفت: اولین رویداد مبتنی بر آموزش در جهت ایجاد بستری مناسب برای پرورش خلاقیت، نوآوری و ابتکار عمل دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف در قالب جشنواره ملی دانش‌آموزی ابن سینا رقم خواهد خورد.

به گزارش ایسنا، مهدی رشیدی‌جهان، دبیر علمی چهارمین جشنواره ملی دانش‌آموزی ابن سینا در ارتباط با جزییات جشنواره اظهارکرد: این برنامه ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ در پردیس شمالی دانشگاه تهران در محورهای مختلف و جذابی همچون نمایشگاه دستاوردها و اختراعات دانش‌آموزی، سمینارهای علمی، ماراتون استارتاپ دانش‌آموزی، المپیادهای علمی علوم پایه، ماراتون محتوای دیجیتال، فیلم کوتاه و انیمیشن و ماراتون برنامه نویسی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: این دوره از جشنواره ابن سینا، دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم و تمامی هنرستان‌ها و مدارس را تحت پوشش قرار می‌دهد.

دبیر علمی جشنواره ملی دانش‌آموزی ابن سینا خاطرنشان کرد: این رویداد فضای بسیار مناسبی است تا دانش آموزان از سراسر کشور تجربیات علمی خود را به اشتراک گذارند. در این رویداد همانند دوره‌های گذشته برگزیدگان محورهای مختلف جشنواره به رقابت‌های بین‌المللی در کشورهای رومانی، اسپانیا، کره جنوبی و روسیه اعزام می‌شوند.

به گزارش دبیرخانه جشنواره، رشیدی‌جهان  با اشاره به رو نمایی از تفاهمنامه با سازمان ها و مراکز علمی مختلف به عنوان حامی پروژه های دانش آموزان، ‌گفت: همچنین رونمایی از طرح سفیران ابن سینا نیز انجام می گیرد که در این موضوع دانش آموزان برگزیده دوره قبل به عنوان سفیران ابن سینا در دوره چهارم به فعالیت هایی همچون معرفی جشنواره در استان خود – راهنمایی و مشاوره دانش آموزان شرکت کننده و…. پرداخته‌اند و همچنین به عنوان تیم افتخاری اجرایی در این دوره از جشنواره حضور دارند.

دبیر علمی جشنواره ملی دانش‌آموزی ابن سینا  همچنین از رونمایی از کتاب‌های نگارش شده توسط دانش آموزان و با حمایت جشنواره  خبر داد و بیان کرد: در پایان این دوره از جشنواره، از پوستر پنجمین دوره نیز که در ۲۸ و ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد، رونمایی می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *