بسیاری از سران کشورهای عربی نوکر کفّار هستند

امام خامنه‌ای: بسیاری از سران کشورهای عربی نوکر کفّار هستند

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، به نقل از پایگاه حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌‌الله العظمی خامنه‌ای، اساتید، قاریان و حافظان برترِ شرکت‌کننده در سی و ششمین دوره‌ی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، صبح امروز (دوشنبه) با حضور در محفل انس با قرآن در حسینیه‌ی امام خمینی رحمه‌الله با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

 بخش‌هایی از بیانات رهبر انقلاب در این دیدار به شرح زیر است:

** قرآن کتاب سعادت دنیا و آخرت است به شرطی که ما به قرآن عمل کنیم.

* قرآن گفته «اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّار»؛ بعضی از ما مسلمانان این را فراموش می‌کنیم، مثل کسانی که در کشورهای اسلامی با آمریکا و صهیونیست‌ها ساختند و خون فلسطینی‌ها را لگد کردند و حقّشان را ضایع کردند. اَشِدّاءُ عَلی الکُفّار را فراموش کردند و شدند نوکر کفّار. الان بسیاری از سران کشورهای عربی از این قبیلند.

*دسته‌ی دیگر «رُحَماءُ بَینَهُم» را فراموش کردند. اینها مؤمن به الله و قرآن و کعبه را تکفیر می‌کنند و وقتی رُحَماءُ بَینَهُم نبود، جنگ‌های داخلی راه می‌افتد. سوریه و یمن را ببینید؛ الان یمن 4سال است که بمباران می‌شود. آن بمباران‌کننده، به ظاهر مسلمان است اما به مسلمانان رحم نمی‌کند.

*شهیدان خیلی چیزها یاد ما دادند، الان این حرکتی که در امداد به سیل‌زدگان می‌بینید، این آموزش شهدای ماست، حرکت عظیم مردم از مناطق مختلف کشور به سمت مناطق سیل‌زده، یک پدیده‌ی عجیبی است. مردم و جوانها به آنجا میروند و همراه جوانان خود آن محلها، با تنشان و دستشان و امکاناتشان و پولشان، امداد میکنند. حرکت عظیمی راه افتاده که در دنیا کم‌نظیر است؛ اینکه آحاد مردم این‌جور سیل‌‌آسا حرکت کنند و بروند؛ این درس شهدای ماست. در دهه‌ی شصت و در دوران دفاع مقدس هم جوانها همین‌جور با شوق و ذوق حرکت میکردند و فداکارانه میرفتند.

*آنچه امروز دشمنان علیه ایران انجام میدهند، نفسهای آخر دشمنی‌شان با جمهوری اسلامی است. هرچه آنها سخت‌تر بگیرند، اراده‌ی ما قوی‌تر خواهد شد؛ هرچه آنها شدت عمل به خرج دهند، ما قوی‌تر خواهیم شد؛ هرچه آنها نسبت به پایبندی ما به معارف قرآنی بیشتر عصبانی بشوند، پایبندی و تمسک ما به قرآن بیشتر خواهد شد. تمسّک به قرآن مایه‌ی سعادت و قوّت و عزّت ماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *