کمبود هنرآموز و استادکار در هنرستان‌ها

به گزارش گروه آموزش و فناوری خبرگزاری رسانه معلم، سیدمحسن حسینی مقدم مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای آموزش‌ و پرورش در نشست با مدیران هنرستان‌های خراسان شمالی اظهار کرد: تلاش بر این است که کیفیت بخشی به آموزش‌ها در هنرستان‌ها ارتقا یابد و در این زمینه آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای باید مبتنی بر شایستگی باشد و به تدریج امتحانات در هنرستان‌ها حذف شود.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش گفت: با استقرار پایه دوازدهم در هنرستان‌ها و سه ساله شدن دوره تحصیلی، با کمبود هنرآموز و استادکار مواجه شده‌ایم.

وی با بیان اینکه اکنون 37 هزار نفر هنرآموز و استادکار در هنرستان‌های کشور مشغول به خدمت هستند، افزود: 70 درصدی فارغ التحصیلان هنرستان‌ها جذب بازار کار می‌شوند.

حسینی مقدم با اشاره به تلاش برای افزایش این نیروها، گفت: پیگیر هستیم با توجه به اینکه دانشگاه شهید رجایی متولی تربیت نیرو است، ورودی این دانشگاه از خروجی هنرستان‌ها باشد تا نیروی مفید برای تدریس در هنرستان‌ها تربیت شود.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش، ارائه آموزش به هنرآموزان را از نیازهای ضروری هنرستان‌ها خواند و ادامه داد: با توجه به اقدامات برای به‌روزرسانی تجهیزات، نیاز است هنرآموزان با شرکت در دوره‌های ضمن خدمت، با تازه‌های آموزش و محتوای جدید آشنا شوند.

حسینی مقدم اظهار داشت: برای پاسخ به نیاز جامعه در زمینه اشتغال، باید دانش‌آموزان و خانواده‌ها به سمت مهارت آموزی فرزندان سوق داده شوند و ما نیز تلاش داریم تا مهارت و جرأت کار کردن به بچه‌ها آموخته شود.

وی افزود: اگر تجهیزات هنرستان‌ها به‌روز شود و نیروها هم آموزش‌های لازم را فرا گیرند، به یقین دانش‌آموزان علاوه بر فراگرفتن مهارت، می‌توانند کارآفرین باشند.

به گفته مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی‌وحرفه ای وزارت آموزش و پرورش، 70 درصد از دانش آموختگان هنرستان‌ها جذب بازار کار می‌شوند.

گفتنی است اکنون 900 هزار دانش‌آموز در هفت هزار هنرستان سطح کشور در 200 رشته مشغول به تحصیل هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *