پیگیری برای اخذ مجوز جدید استخدام

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری رسانه معلم، علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: به استناد ماده ۶۳ قانون برنامه ششم توسعه، آموزش و پرورش باید مجوزهای استخدامی را از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی جذب کند.

وی ادامه داد: استخدام در این وزارتخانه از طریق این دانشگاه‌ها به دو شکل انجام می‌شود؛ اولین روش اینکه، دواطلبین دیپلمه در آزمون سراسری شرکت می‌کنند و پس از پذیرفته شدن در مرحله کتبی و مصاحبه، در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی به مدت چهار سال ادامه تحصیل می‌دهند و همزمان جذب در این وزارتخانه می‌شوند.

الهیار ترکمن اضافه کرد: روش دوم، جذب افراد دارای مدرک لیسانس و فوق‌لیسانس دانشگاه‌های دیگر است که موسوم به ماده ۲۸ است و این افراد پس از قبولی در آزمون استخدامی و مصاحبه باید یک دوره یک ساله را در دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی طی کنند.

وی تصریح کرد: در روش اول، افراد جوان جذب آموزش و پرورش شده و مدرک تحصیلی دانشگاهی را کسب می‌کنند و در روش دوم نیز از افراد جوان و تحصیل‌کرده استفاده می‌شود؛ در هر جالی محدودیتی‌ که در جذب آموزش و پرورش وجود دارد این است که باید حتما از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی باشد مگر اینکه قانون به ما از طرق دیگری مجوز جذب دهد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا امسال وزارت آموزش و پرورش استخدام خواهد داشت، گفت:‌ ما سالیانه مجوز جذب می‌گیریم و با  توجه به اینکه نتایج طراز نیروی انسانی و برآورد سال ۹۸ در دی‌ماه مشخص می‌شود، از این زمان پیگیر درخواست مجوز برای ردیف استخدامی خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *