ردیف مستقل ۲ هزار میلیاردی برای رتبه‌بندی معلمان در لایحه بودجه اختصاص یافت

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری رسانه معلم، علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورشدرباره گنجانده شدن اعتبار رتبه‌بندی معلمان در لایحه بودجه، اظهار کرد: بر اساس جزء ۲ بند الف ماده ۶۳ قانون برنامه ششم، نظام رتبه‌‌بندی را باید اجرا کنیم که این لایحه را به دولت دادیم اما هنوز از دولت به مجلس نرفته است.

وی با بیان اینکه بین ۱۵ آبان تا ۱۵ آذرماه اوج فعالیت‌های بودجه‌ریزی است، ادامه داد: برای اینکه از اجرای بودجه‌ریزی در سال ۹۸ عقب نیفتیم طی هماهنگی که با دولت و سازمان برنامه و بودجه داشتیم، ردیف مستقلی برای اجرای رتبه‌بندی در سال ۹۸ پیش‌بینی کردیم.

الهیار ترکمن با بیان اینکه این مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان است، گفت: برخی افراد از عددهای ۱۵ هزار و ۱۱ هزار میلیارد تومان نام می‌برند که این اعداد فقط حدس و گمانه‌زنی است و هیچ واقعیت علمی ندارد زیرا ما هیچ قانونی نداریم که بر مبنای آن بتوانیم میزان را تعیین کنیم.

وی افزود: در لایحه بودجه بِیس و مبنا را ایجاد کردیم و منتظریم لایحه از دولت به مجلس برود و در مجلس تصویب شود؛ هر ساز و کاری که در مجلس و در آیین‌نامه‌های اجرایی آن برای رتبه‌بندی قرار گرفت، ملاک کار ما می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اگر اعتباری که پیش‌بینی کردیم، کفایت نکرد، ساز و کارهای افزایش بودجه را در حین اجرا داریم و تلاش می‌کنیم، اقدام کنیم همانطور که اکنون خیلی از کسری‌ها را از طریق این ساز و کار پیگیری می‌کنیم و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *