تصویب آیین‌نامه اردوهای دانش‌آموزی

گروه اجتماعی خبرگزاری رسانه معلم، مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به تصویب آیین‌نامه برگزاری اردوهای دانش‌آموزی در نهصد و شصتمین جلسه این شورا، اظهار کرد: آیین‌نامه برگزاری اردوهای دانش‌آموزی که از دو جلسه قبل در دستور کار شورای عالی قرار گرفته بود، در این نشست با حضور وزیر آموزش و پرورش و دیگر اعضا بررسی شد و مواد و بندهای باقیمانده از آن به طور کامل تصویب شد.

وی تصریح کرد: در این آیین‌نامه بر ضرورت امنیت اردوها و نقش اردوهای دانش آموزی در رشد و تعالی شخصیت دانش‌آموزان و ضرورت رعایت نکات آموزشی، تربیتی و امنیتی تأکید شده است.

نوید ادهم یادآور شد: در این آیین‌نامه همچنین بر ممنوعیت حرکت وسایل نقلیه اردویی در شب و استفاده از قطار در استان‌ها و مناطقی که خطوط ریلی وجود دارد برای جابه‌جایی دانش‌آموزان تأکید شده است.

وی ادامه داد: تنظیم برنامه آموزشی و تربیتی اردوها متناسب با شرایط سنی دانش‌آموزان و استفاده از مشارکت شورای درون مدرسه و انجمن اولیا و مربیان برای اطمینان از حسن اجرای اردوها به ویژه اردوهای درون مدرسه‌ای از دیگر موارد تأکید شده در این آیین‌نامه است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آیین‌نامه برگزاری اردوهای دانش‌آموزی در کمیسیون اساسنامه‌ها و مقررات تحصیلی شورای عالی بررسی و تأیید شده بود، گفت: این آیین‌نامه پس از بررسی کارشناسی کمیسیون ذیربط و تصویب در شورای عالی آموزش و پرورش و تأیید رئیس جمهور برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ خواهد شد.

وی اضافه کرد: آیین‌نامه برگزاری اردوهای دانش‌آموزی در 20 ماده و 17 تبصره تنظیم شده که بر اساس یکی از مواد آن سفر دانش‌آموزان با مقاصد علمی، آموزشی، فرهنگی، ورزشی، زیارتی و سیاحتی است که با مجوز مراجع ذی‌ربط برگزار می‌شود و بازدیدها، همایش‌ها، مسابقات، جشنواره‌ها، المپیادها و مجامع دانش‌آموزی مشمول مفاد این آیین‌نامه می‌شود.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *