حضور ۳۶۸ دانش‌آموز در دوره تابستانی المپيادهای علمی

گروه آموزش و فناوری خبرگزاری رسانه معلم، فاطمه مهاجرانی رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان در جلسه تقدیر از عوامل اجرایی دوره آموزش تابستانی المپیادهای علمی، اظهار کرد: این دوره در مدت 7 هفته آموزشی به طول انجامید.

وی تصریح کرد: پذیرفته‌شدگان دوره‌های المپیاد علمی امسال در مجموع 368 نفر بودند که از این تعداد 41 نفر المپیاد ادبی، 71 نفر المپیاد ریاضی، 41 نفر المپیاد زیست شناسی، 47 نفر المپیاد شیمی، 46 نفر المپیاد فیزیک، 47 نفر المپیاد کامپیوتر و 45 نفر المپیاد نجوم و اختر فیزیک بودند.

مهاجرانی تصریح کرد: در المپیاد سلول‌های بنیادین نیز که از آغاز آن 3 سال می‌گذرد، تعداد 30 نفر شرکت داشتند.

وی با بیان اینکه 157 نفر از پذیرفته‌شدگان از شهرستان‌ها و 211 نفر دیگر از تهران هستند، گفت: از این تعداد، 80 نفر آنها از دختران و 288 نفر از پسران هستند.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان ادامه داد: تعداد استفاده‌کنندگان از سرویس خوابگاهی، 157 نفر بود که از این تعداد 38 نفر آنها از دختران و 119 نفر دیگر از پسران بودند.

وی در خصوص ویژگی‌های این دوره افزود: بهره‌مندی از کلاس‌های آموزشی استاندارد با تجهیزات ویژه، برگزاری اردوهای علمی – تفریحی، نظارت‌هایی که بر فرآیند آزمون‌ها صورت گرفت، رسیدگی ویژه به اعتراضات و کاهش هزینه‌ها از جمله این موارد است.

مهاجرانی از آغاز فرآیند مدیریت دانش در دوره‌های آموزشی المپیادهای علمی در سال تحصیلی جدید خبر داد و با تأکید بر اینکه هدف از برگزاری المپیاد، گسترش دانش است، استفاده از مشاور برای دوره‌های بعد را ضروری دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *