«آینده را باید ساخت» شعار هفته ملی کودک است

به گزارش خبرنگارفرهنگی خبرگزاری رسانه معلم، فاضل نظری مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نشست خبری هفته ملی کودک که در سالن کنفرانس مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری برگزار شد، اظهار کرد: برنامه‌های حوزه کودک و نوجوان در تمام جوامع مورد اهمیت است.

وی با بیان اینکه شعار هفته ملی کودک در سال‌جاری «آینده را باید ساخت» است، افزود: رویکرد ما این است که آینده ساختنی است لذا برای ساخت آینده منابع بسیاری مورد نیاز است.

نظری، مهم‌ترین سرمایه برای ساخت آینده را کودکان امروز عنوان کرد و ادامه داد: سرمایه‌گذاری برای آینده کودکان در واقع سرمایه‌گذاری برای آینده ایران است.

وی با بیان اینکه جامعه‌ای که منابع خود را برای کودکان مشروط می‌کند، جامعه‌ای بانشاط است که برای فردای خود برنامه‌ریزی می‌کند، گفت: جوامع موفق کسانی هستند که امروز خود را برای آینده سرمایه‌گذاری می‌کنند و طبیعتاً بین شرایط موجود یعنی امروز و شرایط مطلوب یعنی فردا مسیری است که نام آن، تغییر است.

مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به‌ عنوان یکی از گام‌های مهم ایجاد تحول در جامعه، افزود: امروز سند تحول آموزش و پرورش راه خود را به سمت آینده طی می‌کند و تحول در این حوزه شتابی روزافزون طلب می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه اگر جامعه به کودکان خود توجه نکند، از فردای درخشان خود دور خواهد شد، اظهار کرد: شناخت غلط اولویت‌ها در جامعه گاهی باعث شده است که سرمایه‌گذاری‌های درستی در این حوزه نداشته باشیم و اولویت‌های آموزشی ما متناسب با نیازهای آینده نباشد.

نظری با اشاره به برنامه‌های هفته ملی کودک و روز جهانی کودک، گفت: قرار است در این هفته به این توجه کنیم که چه چیزهایی باید به کودکان بیاموزیم و این آموزش‌ها چه تأثیری در ساختن فردای آنها دارد.

وی با بیان اینکه علاوه بر محتوای آموزشی، روش آموزشی نیز اهمیت بالایی دارد، افزود: آموزش باید در قالب بازی و سرگرمی باشد و همچنین کودکان علاوه بر آموزش‌ها نیاز به آموختن مهارت‌ها دارند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصریح کرد: فرهنگ جامعه زمانی به‌سوی تعالی شتاب می‌گیرد که کودکانش آن را تمرین کرده باشند و امیدوارم تصمیم‌گیران ما به این پیچیدگی‌ها بیشتر توجه کنند؛ باید برای آینده آماده شویم و این آمادگی زمانی اتفاق می‌افتد که تمام توجه ما به کودکان‌مان معطوف شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *