وزیر آموزش و پرورش با حضور در دانشگاه شهید رجایی گزارشی از سیر مراحل اجرایی و عملیاتی سازی سند تحول بنیادین به جامعه دانشگاهی و فرهنگیان کشور ارائه دهد!

دعوت وزیر آموزش و پرورش به حضور در دانشگاه

خبرگزاری رسانه معلم،آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت اصلی ترین گلوگاه هرجامعه ای است. دشمن هم در اولین گام های خودش سعی میكند بر این گلوگاه مسلط بشود. در این بین هوشیاری مسئولین امر بسیار راهگشاست و می تواند نفشه دشمن را بر آب كند.

دشمن تلاش های بسیاری برای تسلط به نظام تربیت كشور داشته و دارد كه نمونه آخر آن همین موضوع سند 2030 بوده، اما متاسفانه در بین مسئولین كشور نه تنها هیچ تلاش و اشتیاقی برای مقابله با آن همه سیاست های غرب نیست، بلكه متاسفانه گاها به دست مسئولین جاده برای سیاست های دشمن صاف می شود و خود عامل نقشه های دشمن می شوند.

آموزش و پرورش بیش از هرزمان دیگر نیازمند تحولی عمیق است و راهبرد كلی این تحول مدت ها پیش تحت عنوان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تهیه شده. با این وجود، مصداق این بی‌میلی در بی تفاوتی محض به تنها سند بالا دستی بومی و اسلامی آموزش و پرورش یعنی سند تحول متبلور است.

علیرغم تاكیدات مكرر رهبری و … هنوز این سند به صورت تزیینی باقی مانده و خاك می خورد، هنوز هم بعد از چند سال این سند منتظر تهیه زیر نظام های خود است كه این تاخیر چند ساله و متوقف كردن آن به تهیه زیر نظام هایی كه مشخص نیست چه موقع بناست تهیه شود، بسیار عجیب است. مسئولین حداقل اعلام كنند كه چه موقع این زیر نظام ها تنظیم خواهد شد تا حداقل سوء برداشت از این انفعال و بی توجهی نشود كه مثلا مسئولین با شیوه تعلیم و تربیت به روش اسلامی آن مخالفند!

به نظر می رسد لازم است كه وزیر آموزش و پرورش گزارشی مفصل و مستند در باره روند اجرایی سند تحول حداقل در دوره تصدی ایشان بر وزارتخانه، در اسرع وقت به استماع عموم مردم به ویژه دانشگاهیان برسانند. ما حاضریم در دانشگاه برای این گزارش میزبان ایشان باشیم و همزمان حرف های بسیاری هم داریم كه با ایشان درمیان بگذاریم.

عجیب تر آنكه قوه ی ناظری مثل مجلس و كمیسیون های مربوط به آموزش و پرورش نیز هیچ سوالی از وزارتخانه در این باره نمی پرسند و هیچ كمیته تحقیق و تفحصی نسبت به این موضوع راه اندازی نمی كنند. طبیعی است كه تا وقتی اجرای سند تحول با غفلت اجرا و نظارت روبه رو شود، جای آن با اسناد ویرانگری مثل 2030 و امثالهم پر خواهد شد. این خواب غفلت آلود به هیچ عنوان پذیرفته شده نیست و مصداق جفا درحق نظام اسلامی و نسل آینده كشور است.

رهبرمعظم انقلاب اسلامی، در اردیبهشت ماه سال 96 صریحا از این موضوع ابراز گلایه كردند و باز هم تغییری در رفتار مسئولین دیده نشد. مسئولین وزارت خانه اگر نمی خواهند آموزش و پرورش اسلامی شود، بحثی جداگانه است اما اگر نمی توانند، جای خود را به افراد لایق تر بدهند و از قشر نخبگانی و اساتید و علما و دانشجویان و طلاب صاحب نظر استفاده كنند تا انشاء الله هرچه سریعتر شاهد شروع یك تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت كشور باشیم./د

* مهدی عبدالملكی- فعال دانشجویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *