اکران 40 فیلم کوتاه و اجرای 4 نمایشنامه خوانی

گروه اجتماعی خبرگزاری رسانه معلم،وحیدرضا قناعتیان دبیر بخش هنرهای نمایشی سی و ششمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش‌آموزان دختر سراسر كشور در تشریح جزئیات برنامه‌های بخش هنرهای نمایشی این جشنواره، اظهار كرد: صبح دیروز در بخش «نمایش صحنه‌ای» 3 كار و یك كار در بعدازظهر اجرا شد و پس از آن برای برخی اجراهای دانش‌آموزان، جلسه نقد و بررسی برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشنامه‌خوانیِ استان كرمانشاه و 2 اجرای نقالیِ استان خراسان جنوبی و خوزستان، افزود: نمایشنامه خوانی دانش‌آموزان نابینای استان تهران و خراسان شمالی و نقالی دانش‌آموزان ایلام نیز دیروز برگزار شد.

دبیر بخش هنرهای نمایشی این جشنواره از اكران 40 فیلم برگزیده در این جشنواره خبر داد و گفت: اكران فیلم كوتاه دانش آموزی(بخش دختران) از صبح دیروز آغاز شده است و تا عصر امروز ادامه دارد؛ نقد و بررسی و تحلیل فیلم‌ها توسط اساتید مجرب در این حوزه برگزار می‌شود و آنها سعی می‌كنند، دانش‌آموزان را به این سمت هدایت كنند كه چطور یك ایده را تبدیل به فیلم كنند.

قناعتیان با اشاره به آغاز نمایش‌های عروسكی دانش‌آموزان از دیروز، افزود: روز گذشته 3 نمایش عروسكی اجرا شد؛ امروز نیز ۹ كار بخش نمایش صحنه‌ای و عروسكی، ۴ كار در بخش نمایشنامه‌خوانی و ۱۰ كار در بخش نقالی اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینكه دانش آموزان برگزیده در بخش‌های عروسكی، فیلم، نمایش صحنه‌ای و نمایشنامه‌خوانی از «شهرك سینمایی غزالی» بازدید خواهند داشت، اظهار كرد: دانش‌آموزان برگزیده در بخش عروسكی نیز از «موزه عروسكی آران» بازدید می‌كنند.

دبیر بخش هنرهای نمایشی سی و ششمین جشنواره فرهنگی وهنری دانش‌آموزان دختر با بیان اینكه امسال یكصدمین سالگرد تئاتر كودك و نوجوان در ایران است، عنوان كرد: مرحوم باغچه بان اولین كسی بود كه تئاتر كودك و نوجوان را در مدارس اجرا كرد و امروز یك قرن است كه تئاتر در مدارس ایران در حال اجراست و به این فكر هستیم كه برای یك صدمین سالگرد تئاتر كودك و نوجوان چه كارهایی باید انجام دهیم./د

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *