تاریخ : Thu 10 May - 02:55
کد خبر : 8387
سرویس خبری : آموزش و پرورش
 

آموزش و پرورش متولی دلسوز برای پیگیری امور معلمین و مشکلات آموزش و پرورش ندارد.

در جلسه 282 کانون تربیت اسلامی توسط میرحمایت میرزاده مطرح شد:

آموزش و پرورش متولی دلسوز برای پیگیری امور معلمین و مشکلات آموزش و پرورش ندارد.

آقای میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در جلسه‌ی شورای مرکزی کانون تربیت اسلامی: آموزش و پرورش متولی دلسوز ندارد و هیچ کس از طرف این وزارت‌خانه که پیگیر خواسته‌ها باشد در مجلس نیست تا از آموزش و پرورش دفاع کند.

یكی از معضلات آموزش و پرورش نیروی انسانی است و در جلسه‌ی گذشته شورای مركزی در این باره بحث و گفتگو شد و قرار بر این گردید كه در جلسه‌ای دیگر با حضور سخنگوی كمیسیون به بحث گذاشته شود.

جلسه مورد نظر برگزار گردید و در این جلسه اعضا نظرات خود را بیان كردند كه خلاصه آن عبارت است از:

- در برنامه ششم توسعه موضوعات مهم آموزش و پرورش دیده شده اما متأسفانه مطابق سنوات گذشته در اجرا عملیاتی نمی شود و سلایق مانع از اجرای صحیح می شود.

- مسائل تربیتی و پرورشی به دلیل این كه سنجش پذیر نیست حذف می گردد.

- مكاتبه ای كه وزیر با معاون اول رئیس جمهور انجام داد و كمبود 370 هزار نیرو را مطرح نمود و نیز آقای چهاربند مسئول نیروی انسانی سخن از مراسم یادبود Pآموزش ابتدایی و نیروی پرورشی می زند نشان از بحران در وضعیت نیروی انسانی است این سخنان و اقدامات وضعیتی را به وجود می آورد كه برای پر كردن كلاس ها در حالت اضطرار نیروهای فاقد شرایط وارد آموزش و پرورش شوند.

- بیشترین كمبود آموزش و پرورش در مقطع ابتدایی است.

- دانشگاه فرهنگیان مهمترین جایگاه برای ورود نیرو به بدنه آموزش و پرورش است و سرپرست فعلی آن رویكرد مثبتی دارد و باید ازاین دیدگاه حمایت كرد.

- بی ثباتی در مدیریت آموزش و پرورش زیاد است. به طوری كه ادارات كل حدود 11 استان با سرپرست اداره می شود.

-  در حال حاضر رویكرد سیاسی شدیدی در آموزش و پرورش حاكم است.

پس از اظهارات اعضا، آقای میرزاده مطالبی به شرح زیر در سه محور بیان كرد.

  1. كانون را می شناسم و فعالیت آن را می دانم اما اگر بخواهد به طور واقعی صدای رسای معلمان باشد باید نظرات دیگر گروه ها و تشكل های موجود در آموزش و پرورش را دریافت دارد و این فریاد فراگیر شود.
  2. نماینده مجلس بسیار پركار است و از هر طرف خواسته‌هایی به او می‌رسد به عنوان مثال در حال حاضر اولویت اول من در حوزه انتخابیه‌ام آب آشامیدنی روستاهای نوار مرزی است.
  3. آموزش و پرورش متولی ندارد و هیچ كس از طرف این وزارتخانه كه پیگیر خواسته‌ها باشد در مجلس نیست تا از آموزش و پرورش دفاع كند در پیش نویس برنامه ششم توسعه كه از طرف دولت آمد یك بند كوتاه و آن هم واگذاری بخش هایی از آموزش و پرورش به بخش خصوصی بود در كمیسیون تعدادی از دلسوزان نماینده كه آموزش و پرورشی بودند 22بند برای این وزارت خانه تصویب كردند واقعا اگر افراد دلسوز و پیگیری باشد از همین 22 بند می تواند بسیاری از مشكلات اموزش و پرورش را از طریق قانونی حل كند اما چه كنیم كه آموزش و پرورش دلسوز ندارد خواسته ها را باید با فریاد و پیگیری شبانه روزی انجام داد این كه در محل كار بنشینی و بخواهی تلفنی مشكلات را حل كنی شدنی نیست. الآن آموزش و پرورش دنبال استخدام نیرو است و حق التدریسی ها و نهضتی ها مرتب جلوی مجلس تجمع دارند بارها گفته ایم اسامی افرادی كه حق التدریس هستند و باید استخدام شوند به ما بدهید تا ما مجوز استخدام همان ها را بگیریم آن ها نمی دهند زیرا مجوز استخدام كلی می خواهند و پس از دریافت تنها كسانی استخدام نمی شود همین افراد واجد شرایطند.

کد خبرنگار : 37