پیوندها درباره سایت ارتباط با ما

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح کردند:
تاریخ : چهارشنبه 13 تير 19:38 کد خبر : 8538

بیش از یک میلیون دانش آموز درگیر آسیب های اجتماعی هستند

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در کمیسیون آموزش و تحقیقات به ما آماری داده شده است که از درگیری بیش از یک میلیون دانش آموز با آسیب های اجتماعی خبر می دهد.


 در نشست هم اندیشی مسئولان سازمان دانش آموزی و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رئیس، قائم مقام و مدیران سازمان دانش آموزی، جبار كوچكی‌نژاد، نماینده مردم رشت و نائب‌رئیس كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، از وزیر آموزش و پرورش و معاون پرورشی او برای انتخاب محمد روشنی به عنوان قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزش تشكر كرد و گفت: سازمان دانش‌آموزی، بسیج دانش‌آموزی و اتحادیه دانش‌آموزی سه سازمانی هستند كه در مدارس كار می‌كنند و كارهایشان هم شایسته قدردانی است.
 
او ادامه داد: شما باید هدایتگر تشكل‌ها باشید و هدایت میلیون‌ها نفر باعث انجام كارهای بزرگی در حوزه پرورشی می‌شود. سند تحول بنیادین مشخص كرده است كه باید دانش‌آموزانی تربیت كنیم كه عاشق ایران، انقلابی و امیدوار به آینده نظام باشند. البته كار پرورشی در این ایام كار راحتی نیست، اگر زمانی فقط تلویزیون و رادیو اطلاع‌رسانی می‌كرد امروزه هزاران سایت و كانال و شبكه در حال پمپاژ خبری دروغ و شایعه هستند به جامعه و از جمله دانش‌آموزانی كه ذهن پاك دارند، هستند؛ در نتیجه تربیت در این ایام كار بسیار سختی است.
 
عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس حتما باید كمك كند تا حوزه پرورشی در مدارس تقویت شود. به اعتقاد ما باید امور اقتصادی تامین شود تا افراد هدایتگر صرف مشغول كار پرورشی باشند. ما آمادگی داریم تا اصلاحات قوانین موجود را با مشورت مدیران آموزش و پرورش انجام دهیم.
 
كوچكی‌نژاد نگاه وزیر آموزش و پرورش را به مسائل این حوزه با اولویت «پرورشی» خواند و گفت: این نگاه در انتخاب مدیران و معاونان نیز خود را نشان داده است. از جمله سامانه انتخاب مدیران همه چیز را قانونمند كرده‌اند و قرار است مدیران مدارس براساس آزمون و بررسی شایستگی‌هاانتخاب شوند كه به دلیل اهمیت جایگاه مدیر در مدرسه اقدام ارشمند و مهمی است.
 
علیرضا سلیمی، نماینده محلات و دبیر كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، لازمه انجام حجم بالای فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی را نیروی كار متخصص و ماهر دانست و گفت: باید سازمان دانش‌آموزی در استان‌های مختلف نیروی مناسب استخدام كند و كارها را سریع‌تر پیش ببرد.
 
سلیمی از محتوای تولیدشده برای دانش‌آموزان تشكر كرد و گفت: باید در انتقال این محتوا به دانش‌آموز هم تلاش بیشتری صورت بگیرد.
 
او از درگیری نزدیك بیش از یك میلیون دانش‌آموز با آسیب‌های اجتماعی خبر داد و گفت: این آماری است كه در كمیسیون به ما داده شده است. این آمار بعد از این همه تلاش صورت گرفته باورنكردنی است ومتاسفانه دچار عقب‌گرد شده‌ایم، اما ما در مجلس هر كاری كه بتوانیم برای سازمان دانش‌آموزی و وزارت آموزش وپرورش انجام دهیم.
 
حیدرعلی عابدی، نماینده اصفهان در مجلس، نیز از وزیر آموزش و پرورش و نگرش ایشان به مدارس تشكر كرد و گفت: از زمانی كه ایشان مشغول به كار شده‌اند یك نظریه یادگیری مبتنی بر عملكرد حاكم شده است.
 
او از برگزاری آزمون‌های مكرر در مدارس انتقاد كرد و گفت: در كنار همه این استرس‌ها و فشارها، سازمان دانش‌آموزی دانش‌آموز را از این فشارها خارج می‌كند و مهارت‌هایی را به او یاد می‌دهد كه بعد از امتحان فراموش نمی‌كند و امتحان هم ندهد فراموش نمی‌كند.
 
یعقوب شیویاری نماینده مردم میانه و عضو كمیسیون بهداشت مجلس، نیز در این جلسه از نبود روحیه كار گروهی حتی در مجلس شورای اسلامی هم انتقاد كرد و گفت: باید نتیجه‌گرا باشیم و جوانانی تربیت كنیم كه به درد آینده جمهوری اسلامی ایران بخورند.
 
فریده اولادقباد نماینده تهران در مجلس نیز راهبردهایی را كه معاون فرهنگی و پرورشی برای اجرای فعالیت‌های خود انتخاب كرده است، بسیار خوب خواند و گفت: برنامه توسعه فرهنگ قرآن باید دنبال شود كه اگر دانش‌آموزان ما با قرآن انس بگیرند، از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و انحراف‌های رفتارها مصون خواهند بود.
 
عضو شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: در حوزه مهارت‌های ارتباطی و فضائل اخلاقی هم طرح نماد یعنی نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان در حال اجرا است، من خواهش می‌كنم كه حتی با كمبود امكانات هم این طرح را اجرا كنید چون نقش بسیاری مهمی از مصونیت در برابر رفتارهای پرخطر دارد.
 
عضو كمیسیون آموزش و تحثیقات مجلس همچنین گفت: در سال 93 تفاهم‌نامه آموزش و پرورش با وزارت ورزش و جوانان امضا شده است كه می‌تواند به شور و نشاط و امید در مدارس بیفزاید. شما باید از این وزارت‌خانه بخواهید تا همراهی لازم را برای اجرای دقیق تفاهم‌نامه و افزایش شور و نشاط داشته باشد.
 
محمد بیرانوند، رئیس كمیته آموزش و پرورش كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هم در ادامه این جلسه گفت: حضور این تعداد نماینده در این مجلس نشان‌دهنده اهمیت به سازمان دانش‌آموزی و فعالیت‌های آنهاست. ما نباید غافل شویم كه نیاز به كار بیشتری در حوزه مدارس وجود دارد.
 
قاسم احمد لاشكی، نماینده نوشهر، چالوس و كلاردشت و نائب‌رئیس كیمسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز در این نشست گفت: خوشبختانه دكتر روشنی در زمان مسئولیت‌شان در مدیركلی مجلس وزارت آموزش و پرورش خیلی لایق، پیگیر و همراه و موفق بوده است و امیدورایم در سازمان دانش‌آموزی هم موفق باشد
 
عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: كار پرورشی بسیار سخت است، اما باید كاری كنید تا همه علاقه‌مند شوند و برای یادگیری مهارت‌های لازم برای آینده خود، عضو سازمان شوند.  

 




دیدگاه
لطفا دیدگاه خود را با حروف فارسی بنویسید
"مدیریت سایت" مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبین است.
"مدیریت سایت" از انتشار دیدگاه هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی احترامی به اشخاص قومیت ها عقاید دیگران موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است.
دیدگاه ها پس از تائید مدیر بخش مربوطه منتشر می شود.