پیوندها درباره سایت ارتباط با ما

در جلسه کانون تربیت اسلامی تبریز با نماینده مجلس شورای اسلامی مطرح شد
تاریخ : جمعه 18 خرداد 00:44 کد خبر : 8454

آموزش و پرورش با دو درد توأمان در رنج است

کانون تربیت اسلامی دیده بان صادق وهوشمندی است که افتخار پرده برداری از خطرات انحلال امور تربیتی درسال های آغازین شکل گیری این تفکر وداستان 2030 وعواقب مترتب بر آن را در کارنامه خود دارد


فیروز رضایی قائم مقام  كانون استان  به نگاه  مقام معظم رهبری به آموزش وپرورش پرداخته  و افزود :

 مقام معظم رهبری تنها شخصیتی هستند كه به  آموزش پرورش  برای آموزش وپرورش  مهر می ورزند وبرای معلم صرفا  به جهت رسالت سترگ معلمی احترام قائل هستند .

وی  دیدار امسال حضرت آقا با معلمان را حاوی پیام های بسیار عمیق  برای اهل بصر ارزیابی كرده گفتند :

 مقام معظم رهبری چندین وچند سال است كه اهمیت مقوله نیروی انسانی در آموزش وپرورش را  گوشزد می كنند ولی امسال افزون بر  تاكیدات كلامی با عمل ورفتار خویش خواستند  بر این معنی تاكید نمایند وبگویند كه آموزش پرورش بدون برخورداری از نظام متقن جذب وتربیت معلم  به پوسته بدون هسته بدل می شود ، مغز آموزش وپرورش معلم است واین مغز نیازمند پروریدن است .

مدیر كل سابق آموزش پرورش آذربایجانشرقی افزودند ،  بی توجهی چندین ساله مسئولین آموزش پرورش به مقوله تربیت  نیروی متعهد ومتبحر ، آموزش وپرورش كشور را در معرض انحلال كیفی قرار داده است ،هر  دستگاهی كه شتاب خروجی عناصر موثر آن سه چهار برابر بیشتر از ورودی باشد  ، به سوی انحلال كمی وكیفی  پیش می رود ، مسئولین آموزش وپرورش اگر بتوانند باشیوه هایی مانند حق التدریس وخرید خدمات آموزشی وواگذاری به شركت های آموزشی روند انحلال كمی را كند یاسد كنند بی تردید در جلوگیری از روند انحلال كیفی كاری از پیش نمی برند ، وی گفت  فرایند این نزول به قدری نگران كننده است كه مقام معظم رهبری aaدر دیدار امسال، ناگزیر شدند نسبت به بحران  كمبود  معلم در آینده نزدیك هشدار بدهند.

فیروزرضایی بااشاره  سربسته به حادثه  مدرسه ی غرب تهران گفتند ، این گونه حوادث پیامد طبیعی كم توجهی به نظام جذب وتربیت نیروی انسانی ونیز رسوخ ونفوذ تفكرات اباحه گر در مجموعه آموزش پرورش است ، همان مغزهایی كه نسخه هایی مانند 2030 را برای آموزش وپرورش پیچیده ومی پیچند ،اسنادی مانند 2030 پوسته یك تفكر را روایت می كنند وبخش كوچكی از یك نوع نگاه را نشان می دهند ، آنچه كه نگران كننده تر است هسته این نوع  تفكرات است ،  حادثه مدرسه غرب تهران نوبرانه  تلخ نفوذ تفكرغرب گرا در آموزش پرورش است ، تفكری كه روش های صیانت بخش را با  انگ  های مختلف از حیز انتفاع ساقط وفرایندهای عمیقا مخرب راتوسعه میدهد .

درادامه این نشست آقای سعیدی نماینده مردم تبریز در طلیعه ی سخنان خود ضمن تشكر از بانیان جلسه  به داستان پر ماجرا وقصه پر غصه ی  برجام اشاره كرده  وگفتند : مسئله ی اساسی كه امروز كشوربا آن  مواجه است برجام اروپایی است ، در این مقوله چند نكته قابل توجه  وجوددارد ، نكته اول عبرت آموزی است ، تجربه ی چندین وچند سال كشور یك  معادله را ثابت نموده است  و آن این كه هر وقت در مقابل زیاده طلبان كوتاه آمده  ایم آن ها چند قدم جلو آمده اند ، برعكس هر جا ایستادگی كرده  ایم آن ها كوتاه آمده اند.

ایشان به نقل از آقای لاریجانی گفتند: آقای لاریجانی  بااشاره به تجربه دوران مذاكراتش باسه كشوراروپایی در دوران مسئولیت خود می گفتند، اروپایی ها  در آن دوره به ما می گفتند ، اساسا  حرف غنی سازی را نزنید!! شما نفت دارید چه كار به انرژی هسته ای دارید؟ سعیدی ادامه دادند :  اما چون كشور ایستادگی كرد وبه غنی سازی 20 درصد رسید ودیدند كه كار ازكار می گذرد ، آمدند پای مذاكره و حق غنی سازی ما را به رسمیت شناختند ، اگر ما در غنی سازی به توفیقات نمی رسیدیم ، آمریكا كه سهل است اروپایش هم به ما وقعی قائل نمی شد ، از وقتی مثل آدم پای میز مذاكره نشستند كه  توفیقات  كشورآشكار و قدرت كشوردر غنی سازی  معلوم شد .

سعیدی در ادامه گفتند : در این رابطه در  داخل كشور با دو رویكرد مواجه بوده وهستیم ، روی كرد اول  مواجهه با بیگانه از موضع خوشبینی است ، این نگاه كه از اول اننقلاب هم بوده بر این باور است كه با مذاكره وتعامل وخوش وبیش می توانیم از  آمریكا  امتیاز بگیریم و اقتصاد كشوررا سر سامان بدهیم. رویكرد دوم نگاه واقع بینیانه است ، این نگاه بر این است كه آمریكا  موجودی نیست كه با اینگونه نرمش ها و امتیازات متعارف  كناربیاید و دست از بد جنسی بر دارد وامتیاز بدهد ، بنابر این در مواجه با او  هرگز نباید بی احتیاطی كرد وسرنوشت اقتصاد كشور را به مذاكرات بی حاصل گره زد ،  با این وجود برای چندمین باربد عهدی آمریكا آشكار شد ، آمریكا زد زیر قولش واز برجام خارج شد ، هر چند كه از اول خارج بود واساسا وارد نشده بود كه خارج بشود ، آلان ما مانده ایم و لاشه بر جام ، شركت هایی كه آمده بودند ، كارهای نیم بند را تعطیل می كنند و  یكی پس از دیگری خارج می شوند ،  می گویند نمی توانیم ادامه بدهیم منافع ما به خطر می افتد .

نماینده تبریزافزودند : داستان اروپا وبر جام اروپایی نیز این چنین است ، اروپا اولا دنباله آمریكا است ،ثانیا اگر هم بخواهد ادای استقلال در بیاورد جربزه اش را ندارد ، آقایان ظریف وعراقچی جوری حرف می زنند كه انگار اروپا دلش لك زده به منافع ایران وآماده است در قبال بر جام منافع ما را تامین كند  اما واقعیت این است كه چنین خبرهایی وجود ندارد ، آن ها می گویند بانك های مادر ما نمی توانند همكاری كنند ، فقط بانك های محلی باشما همكاری خواهند كرد ، تازه این هم در حرف است در عمل معلوم نیست چه اتفاقی خواهد افتاد .

سعیدی افزود : اروپایی ها می گویند مااول باید با آمریكا مذاكره بكنیم وتكلیف مان را با آن  ها روشن بكنیم واین خود حد اقل سه ماه طول می كشد ،بعد می نشینیم با شما صحبت می كنیم تا ببینیم چه كار می شود كرد . اروپایی ها به دنبال طولانی كردن مذاكرات هستند  واین یعنی مذاكرات  فرشایشی ،  از آن طرف آمریكا هم كه بیكار  ننشسته، در ادامه مطالعات سال های قبل خود  بدنبال تنگ تر كردن حلقه تحریم است ، راه های دور زدن تحریم را با استفاده از منابع اطلاعاتی پنهان و آشكار یكی پس از دیگری مسدود  می سازد ،   بازی در میدان دشمن است.

سعیدی در ادامه به داستان نفوذ اشاره كرده و گفتند ، نفوذ،  استراتژی همیشگی نظام سلطه است ، داستانی كه متاسفانه بخشی از بدنه مدیریتی كشور نسبت به خطر آن سهل انگار است ، داستان امامی رو دیدیم  ، افسراطلاعاتی آمریكا 6 ماه در طبقه زیرین منزل امامی اتراق می كند ، دوربین های ویژه كه به صورت عادی ورود آن ها به ایران  ممنوع است را در اختیارش قرار می دهد تا در پوشش محیط زیست از مراكز حساس و حیاتی ما فیلم برداری بكنند  ، داستان دو تابعیتیها  و بد تر  از همه همانگونه كه آقای رضایی گفتند نفوذ فكری است  كه بایدحساس بود.

اقای سعیدی در پاسخ پرسش یكی از حاضرین در ارتباط با انتخابات اخیر هیات رئیسه مجلس گفتند ، حقیقت این است كه جریان ارزشی از نحوه مدیرت مجلس ناراضی است ، استنباط ما این است كه با این نوع مدیریت استقلال و جایگاه مجلس زیر سئوال می رود ، تعداد قابل توجهی از  قوانین به دلایل عدیده مانند تكمیل نشدن آئین نامه های اجرایی و ... به مرحله ئاجرا در نیامده است ، مجلس در امر نظارت عملكرد خوبی ندارد ، البته منظور ما ازنظارت این نیست كه چوب لای چرخ دولت گذاشته بشود ، ما می خواهیم با نظارت دقیقتر  كا ر آمدی دولت افزایش پیدا بكند ، اثر قانون در اجرای آن است نه در تصویب صرف  !!

ایشان در واكنش به سئوالات ودغدغه های مطرح شده از سوی حاظرین گفتند ، دغدغه ها یشما  فرهنگیان را درك می كنم ، آما آموزش و پرورش  كلاف سردر گمی پیدا كرده است ، كمیسیون آموزش كه كمسیون تخصصی است درگیر كارهای جزیی وروزمره مثل حق التدریسی ها است ، چیزهای اولیه مثل آمار نیاز آموزش و پرورش به نیروی انسانی متشتت است ، یك بار 120هزار، یكبار 90 هزار،  بار دیگر 60 هزاروتا 25 هزار هم گفته شده است تا آن جا كه كمسیون مجبور شده كمیته ای برای برآورد نیاز آموزش و پرورش به نیروی انسانی تشكیل بدهد !!  واقعیت این است كه مجلس هم  بیشتردر گیرمسائل حاشیه ای آموزش وپرورش است تا مسائل زیر بنایی ، ورود مقام معظم رهبری به موضوع كمبود نیروی انسانی در آموزش پرورش نشانگر این است كه مجلس ورود جدی  در این امور نداشته است  والا لازم نمی بود ایشان در این حد وارد بشوند .

عضو كمسیون اصل نود مجلس درپاسخ سئوال یكی از حاضرین در ارتباط لوایح چهار گانه گفتند،  این ها از حواشی ودر واقع ضمایم بر جام هستند ، این ها را در عمل پذیرفته اند ووزرای مربوطه امضاء كرده اند  و حالا می خواهند به تایید مجلس هم برسانند ، این معنی رو هم اروپایی ها  تاكید دارند ، داستان لوایح چهار گانه  غم انگیز تر از بر جام است و خود كشی  از ترس مرگ است ، خطر این لواح  برای استقلال كشور بسیار سنگین است .

 


کد خبرنگار : 37


دیدگاه
لطفا دیدگاه خود را با حروف فارسی بنویسید
"مدیریت سایت" مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبین است.
"مدیریت سایت" از انتشار دیدگاه هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی احترامی به اشخاص قومیت ها عقاید دیگران موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است.
دیدگاه ها پس از تائید مدیر بخش مربوطه منتشر می شود.